Våran lilla utflykt.


Ja vädret var ju inte vad vi hade hoppats på idag! Snö och regn om vartannat och KALLT! Fy vilket rusk. En sån här dag så skulle man ha haft strålande sool och värme. Men men det var bara att dra iväg i alla fall.

Vi hade bokat in oss för att åka till Rättvik på kosläpp :)

Här kommer lite bilder.





















Barnen visste ingenting! Ja Kevin förstår väl inte riktigt ändå men Saga visste ju att vi skulle någonstans men inte när eller vad så det var lite roligt..

När vi kom dit så var det blött och geggit och det regnade. Men det var bara att bita ihop. Det var tipspromenad och det bjöds på mjölk och bulle och så gick vi runt och kikade på djuren. Kevin var väl mest intresserad av deras traktorer haha.

Sen var det dags att kolla på korna som  skulle släppas ut!
Och herre jisses vad dom hoppad och skuttade, råmade och var totaly crazy. Himla roligt att se. Kevin satt och såg helt chockad ut och Saga skrattade och tyckte att det var jätteroligt.
Ganska så fort efter det så gick vi snabbt emot bilen då vi var heeeelt genomfrusna och blöta. Full värme i bilen vill jag lova!

Vi hade tänkt att ta oss en tur på marknaden också efteråt men det var vi inte alls sugna på då vi frös så mycket redan och började bli hungriga. Benny släppte jag av så att han fick springa och köpa sitt efterlängtade torkade renkött som han och Saga tycker såå mycket om...
Sen bar färden av mot mora där vi besökte både dollarstore och ÖB. Nu har jag köpt mig lite flyttkartonger så att jag smått kan börja rensa ur skrubben på skit som tar onödig plats och som inte kommer att användas, det ska bli skönt!

Vi har haft en toppendag i alla fall och det hoppas jag att du också har haft!

Kramar!


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0