NY SOFFA!


God kväll gott folk.

Igår gjorde jag något impulsivt! :)

Vi är på jakt efter soffa. Vi har egentligen behövt en ny soffa länge då vi bara har en 3-sitts och det är knapps så att jag och B får plats i den och så har vi ju 2 barn + att man vill ju att folk ska få plats när man får besök...

MEN det är ju inte billigt med soffor! och nu när vi dessutom ska få en kattunge sen så skulle det ju kännas väldigt tragiskt att köpa en ny soffa som blir sönderklöst! NEJ TACK! Så jag har funderat lite på hur vi ska göra om vi inte ska behålla våran ett tag ändå?
Men.... så var jag ut på blocket förstår ni. Jag kollade på soffor och det hade precis lagts ut en fin soffa som dom skulle ha 5000:- för + att dom sålde 2 lampor för 250:- st som kostar 499:- nya på IKEA och som jag velat ha så det kunde ju inte bli bättre :)

Jag skickade ett mail till säljaren. Jag skickade ett mess till B och frågade om jag fick köpa men efter kanske 10 min så skickade jag ännu ett mess till B och skrev att jag sket i hans åsikt och köper den i alla fall hahahaha :)

Jag var först till kvarn och nästa helg åker vi och hämtar den!

Så här ser den ut och ena lampan är också med på bilden! :)



Ja så nu får B som han vill. Han har velat ha en sån soffa men jag har däremot varit lite emot denna modell eftersom att jag tycker att det ska bli svårmöblerat...

Men den är fin och får duga. Det känns bättre att köpa en finn begagnad soffa när man har en liten som kladdar och snart en katt som klöser! Det kommer inte göra lika ont i ögonen då som det skulle göra om den var ny. Men det kommer ändå göra ont haha...

Vad tycker ni?

Det kommer att se kaos ut här hemm i vardagsrummet med den där för den kommer inte att passa in bra. Men i huset kommer den att passa bättre och vardagsrummet är större så det är ju bra :)


Ja så idag har jag lagt ut en del saker till salu på facebook för att kanske få in en slant och har faktiskt redan sålt en del och jag la nyss utan våran soffa så får jag se om någon vill ha den annars lägger jag ut den på blocket. Den vi har nu är jättefin och skön men den är som sagt alldeles för liten.

Så här ser den ut.



Ja nu hoppas jag att jag får lite sålt så att det täcker upp den soffa vi köper.
Längtar tills vi får flytta!!

Hoppas att ni haft en fin helg förresten!

Kramar!


Kommentarer
Postat av: Sandra Johansson

Jäkligt snygg soffa ni hittat! Hoppas du inte blir utan soffa alltför länge nu bara. ;)

2012-05-17 @ 20:31:34
URL: http://sandravardag.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0