Lite si och så.


Just detta år vet jag inte vad som har hänt. Bloggen har helt och hållet bortprioriterats...
Jag skriver för mig själv, när jag har lust, tid och ork.

Början på året mådde jag riktigt dåligt och mycket därav så orkade jag inte bry mig om att skriva nå vidare. Sen vände det :)
Mycket har hänt och mycket kommer att hända. Nu skulle jag egentligen ha hur mycket som helst att skriva om och bilder att lägga upp men ändå så har det inte blivit så.. Varför?
Jag antar att tiden att gå ifrån att vara mammaledig och inte ha något som helst för sig om dagarna till att få fullt upp med inskolning dagis, uppsägning av lägenhet och planering inför flytt samt en massa jobb har sugit musten ur mig och vänt lite upp och ner på rutiner hit och dit.
Hur som helst är det mycket som sker och det är ju en omställning som kräver lite energi och jag antar att friitiden ägnar jag mig åt barnen och prioriterar annat än att sitta vid datorn.

Snart kanske detta sjunker in och jag hittar tillbaka igen.

Jag har ju vetat att jag ska jobba i sommar men nu har det blivit en hel del jobb innan det och det är ju bara att tacka och ta emot. Pengar behövs ju för att stoppa i alla möjliga hål. Nu ska vi ju köpa in ved så att vi klarar oss hela vintern i huset. Det kostar att hyra lastbil för att flytta och så vill jag ju såklart ta en shoppingtur till IKEA när man kommit lite iordning i huset och vet vad som fattas mm mm. Det är inte gratis att leva inte haha.


Imorgon är det svenska nationaldagaen å hej å hå vad vi ska fira! Eller inte. :)
Jag har aldrig firat den nå speciellt eller ens brytt mig nå vidare. Vi svenska har ju aldrig ens varit i närheten av tex Norge i firandet.
Nej, en vanlig dag med andra ord. Vi är lediga, jag har tvättid och så ska jag se om jag kan få klart rensningen ute i garaget så att det bara är att åka på tippen med ett lass och andra lasset upp till huset. Det finns ett uthus som vi får åka upp och ställa av saker redan nu så det är ju perfekt. Rensa bort och packa allt som inte kommer att användas. Så behöver det ju inte bli lika mycket att flytta sen när det är dags.

Hoppas att ni har det bra och får en fin NATINALDAG imorgon ;)

Kramar!


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0