Go go go..!


God kväll.

Nyduschad och trött ligger jag här i sängen. Jag har precis fått i mig lite te och smörgås och ska nu kliva upp en snabb sväng för att förbereda lite inför morgondagen då vi ska på Sagas skolavslutning...

Jag förstår inte hur dom tänker med att lägga avslutningar i mitten på en vecka. Men men. Tråkigt att inte någon kan gå eftersom att dom jobbar men jag tog inte på mig något jobb i alla fall så att åtminstonde jag kan gå :)

Igår och idag har jag varit på introduktionsutbildning som kommunen har varje år för dom som ska vara vikarier inom äldreomsorgen. Jag har varit på den säkert 2-3 gånger tidigare och det är samma varje år. Känns onödigt att gå på men jag måste och jag får betalt så då är det väl ok :)
Imorgon ledig som sagt men skolavslutning och sen torsdag, fredag så ska jag skolas in på den grupp jag ska jobba på i sommar. Ska bli spännande  och se hur det fungerar i den gruppen.
Sen kommer helgen då det kommer gå undan med rasande fart eftersom att man ska hinna med ganska så mycket den tid som gubben är hemma.


Idag har dagen rullat på minst sagt. Först lämna barnen sen åkte jag ner på kursen som bara var halvdag idag tack och lov. Blev klar där liiiite tidigare än väntat så jag passade på att åka och handla och så åkte jag och anmälde mitt intresse som vikarie inom skola och barnomsorgen till hösten :)
Spännande.....
Jag åkte och hämta Kevin sen ner på vårdcentralen dit jag skulle för provtagning mm. Efter det besöket så besökte jag min moster som bor precis i närheten och fick fika och prata vilket var riktigt mysigt. Jag har alltid känt mig hemma hos moster och jag slappnar av näär jag är där. En rogivande miljö och hon har det såå himla  fint.
Sen drog jag hem. Lekte med Kevin, lagade mat, fixade ute i garaget och lekte ännu mer med Kevin ute. Sen beslöt jag mig för att ta en promenix ner på byn och hämta Saga som varit hos en kompis :)
Det är så himla skönt ute nu!!! LIKE!
Sen var det dags för kvällsmat och nattning! *PUH* Fullt upp från början till start men det är skönt det också ibland. Jag har har varit på strålande humör idag, vet ej varför men det är bara att njuta ;)


Ja nu är det sen kväll och dags att göra det sista innan det är dags att titta in i  huvudet några timmar.
Ska bara kika lite på tapeter först haha... :)

God natt nu!


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0