Första inlägget 2012!


Hallå på er alla och god fortsättning!

Bättre sent än aldrig! 9 Januari är kommen Hujeda vad dagarna rullar på i år då kan tyckas! haha.
Inga bilder har jag att bjuda på eftersom att jag inte orkat lägga in dom i  datorn än och så har jag varit förbannad på den nya kameran så jag har velat slänga den i väggen. Vad är det för jävla skitkamera har jag tyckt! Nästan alla bilder som tas blir suddiga eller för ljusa! MEN! Idag så tror jag att jag hittade problemet så nu är jag lite gladare :) Tänka att det ska ta sån tid att lära sig något nytt....

Lite kort om tiden som varit då..

Dagen inna julafton spelades bingolotto hemma hos mina päron, sista vi spelade bingolotto var 1 år inna så jag antar att det blivit som en tradition :) Vi sov över och julafton firades där. Hur trvligt och mysigt som helst, Saga kom dock på i år att tomten inte finns :) Men vi har ju klarat av att få henne att tro på tomten i hela 7 och ett halvt år så det ska vi väl vara glad för.
Dagen efter firade vi julafton nummer 2 hemma hos Bennys mamma som vi sbrukar göra :)

En riktigt trevlig och mysig julhelg hade vi. Kevins rutiner blev lite rubbade eftersom att vi sov borta och det är inte han så van vid så han vaknade väl upp några gånger om natten vilket han aldrig gör annars.

Mellandagarna tog vi det ganska lugnt.

Nyårsafton firades hemma hos mina föräldrar med tre rätters och en massa raketer och vi sov över där den natten också.

Nytt år och nya möjligheter! Detta år hoppas jag blir ett bra år med många vändningar till det positiva... Lycka, kärlek och framgång!  :)


I fredags gjorde vi ett ryck här hemma.. Barnvakt hade fixats så att jag och B kunde ägna hela dagen åt att byta rum!! och hela dagen tog det verkligen! Ungarna fick vårat rum och vi deras och jagblev riktigt nöjd med den omflyttningen.!
Vi fick lite mindre rum, mysigt och duger helt klart för oss. Barnen fick ett större rum vilket BEHÖVDES! Fy vad mycket prylar barn ska ha! Vart gör man av allt?? Förvaring, förvaring, förvaring! Något vi har dåligt av.. Det blir så plåttrigt i barnrum med alla dess saker tycker jag. Att investera i förvaring till barnens rum blir ett måste sen men jag fick ihop det någorlunda i alla fall och lekytan blev större vilket gillas!
Bilder på detta ska jag nog kunna lägga upp här någon dag i alla fall :)

Att riva kök och skruva ihop kökstommar är något jag också pysslat med dom senaste dagarna. Jag var hem till mamma och tog tag i rivarbetet. Började riva lite panel och slita loss lite kakel på väggen, ryckte ner några överskåp och har börjat skruva ihop några nya skåp, så nu är köksrenoveringen påbörjad på riktigt! Det kliar i hela mig och jag känner att jag bara ÄLSKAR att få syssla med sånt! Terapi arbete på hög nivå! Jag vill nästan bort dit varje dag nu för att pilla med något haha :)
Men nu får vi nog vänta tills pappa kommer hem ifrån jobb i norge innan vi fortsätter med lite grövre saker :)

Nej jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men nu ska jag runda av.
Nu vet ni lite om vad som har hänt sen jul i alla fall och nu ska börjas blogga igen!!! :)

Hoppas att ni har haft det bra under denna tid som varit och jag önskar er all lycka detta år!
2012!

Som sägs vara det sista jordelivet!?
Vad tror du???


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0