Det okända...


Kollade nyss på det okända som går på sjuan.. Jag gillar det programmet! Att liv existerar efter döden har jag alltid trott på. Att vi får återförenas med våra kära på andra sidan och vi har det bra. Att ingen smärta, sjukdom eller ondska existerar.

Att det händer oförklarliga saker runt om i världen är väl bevis nog?? Det finns ju måååånga skeptiker som har någon förklaring till allt men jag är i alla fall 100% säker på att det är besök ifrån andra sidan. Jag har själv upplevt mycket konstigt och i mitt hem har det hänt en del som absolut inte kan förklaras.
Jag inbillar mig att det kanske är min farfar. Det kan vara farmor också men känslan har sagt farfar från första början :)

Jag saknar er verkligen! Ni finns i mina tankar varje dag...

Min farmor och farfar bodde långt borta. Min pappa kommer ifrån Bergen som ligger i Norge så halva släkten befinner sig där borta.
Tyvär så är kontakten med dom inte så god. Det var annat när farmor och farfar levde men man får hoppas att den blir bättre. Det är ju en bit att åka så det betyder ju att jag inte träffade dom allt för ofta men i stort sett varje år under min uppväxt åkte vi dit och ibland tom 2 gånger på 1 år. Men bandet till min farmor och farfar var speciellt och stark. Synd bara att man inte kunde träffa dom oftare. Nu tänker jag ju i stället att det är synd att jag inte kan ta mig till deras grav så ofta. Men när jag väl är där så känns det som att dom står vid min sida och hör allt jag säger till dom.

Tror du på ett liv efter döden?

Detta ämne skulle man kunna diskutera i evigheter så jag känner att jag rundar av annars får ni sitta och läsa en bok :)

Dagens program var i alla fall bra. Jag älskar deras medium Terry Evans. Han får fram så mycket info och jag älskar när det är släktingar som har budskap. Det är så rörande!
Något som mer ligger i mitt intresse vad gäller sånt här är hur man har levt och vad man har gjort i tidigare liv :)


Gonatt nu så hörs vi.
Och om du har varit med om något oförklarligt så komentera gärna :) I would love to hear it so please share it...



Kommentarer
Postat av: Malin O

Jag har också vart med om en hel del och känt när "folk" varit närvarande som inte syns... Dottern är väldigt öppen och har haft jobbigt ett tag då hon alltid fick besök på kvällarna och nätterna. Inte bara nattskräck utan hon har verkligen kunnat berätta vad hon sett. Hon kom på en egen metod för att slippa se. Hon började lägga en handduk över ansiktet på kvällarna, så jag frågade henne en kväll varför hon gjorde så. "Då slipper jag se ansiktena" svarade hon. Det har blivit lugnare också efter att jag berättat åt henne lite och att hon alltid kan be dom gå iväg å låta henne vara ifred. Har hört henne ibland säga så =)



En gång då vi väntade på ett tåg i Sthlm så kom det fram en kvinna å frågade om L (som då satt i min mosters famn, ca 2 år gammal) var hennes barnbarn. Hon började säga att flickan (L) var väldigt speciell och har gåvan. Hon höll på säga en massa saker, en del vettiga saker å en del knäppa, men avslutade med att vi inte skulle bli rädda då hon började använda sin gåva. Inget nytt egentligen för vi har alltid sagt att hon är speciell för hon har alltid kunnat redogöra å säga saker som hon omöjligt kunnat veta ;-)



Hon har även sett andar mitt på dagen och tydligt kunnat beskriva dom =)



Jag har som sagt vart med om massor med saker, och min släkt på mammas sida är väldigt sensibla och sett mycket.



En gång drömde jag att någon som stod mig nära körde genom isen i Kalix älv. Det var så himla tydligt i minnet då jag vaknade vid 9-tiden så jag ringde å sa det till mamma som då berättar att en timme innan jag ringde hade min morbror kört genom isen med skotern i Kalix älv... creepy



he he, en annan gång satte jag mig käpprakt upp i sängen då jag vaknade med ett ryck och sa till A att mina bästa vänner i Haparanda hade fått en pojke. Var så stark känsla så jag var tvungen ringa hem till dom å fråga dom större barnen om det var så å under natten hade de också fått en välskapt pojke ;-) Lite skoj, visste inte ens att det var på G s a s ;-)



Har hur mycket som helst att berätta om oförklarriga saker ;-)



Ps. Min barndomsvän, Neos gudmor, arbetar som tolk och assistent åt Terry Evans ;-)

2012-01-17 @ 14:04:20

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0