Födelsedagskalas och inskolning!


Helgen har gått i ett! B kom hem på fredag kväll. Lördag klev vi upp tidigt för att bege oss till mora. Istället för att ha ett barnkalas så fick Saga välja med sig en kompis att ha med sig på lekkompaniet för att busa leka och fika :)
Det blev först Kappahl där Saga fick en jumpsuit som hon ösnkat sig, sen lekkompaniet, var in till centrum, efter det blev det att äta på mcdonalds innan det avslutades med dollar store och handling på ica MAXI! ojojoj kl var 16:00 när vi var hemma och då var det dags att ta tag i städning och förberedelser inför kalaset!
En dusch och sen kan jag säga att jag var helt slut i både kropp och knopp!

Söndagen så klve vi också upp tidigt. Tårtan skulle göras som så mycket annat pill och plock! Kl 12 hade vi sagt att folk kunde komma.
Den första gästen kom precis när jag hunnit klar med håret, det sista jag hade att göra :) Vilken tur! Ja sen rullade dagen på. Många kom och Saga fick mycket bra presenter som hon önskat. Jag fick även några jag också :)
Eftersom att jag fyller år bara 12 dagar efter henne så gör vi så att vi slår ihop våra kalas med prio på Saga såklart. Jag bryr mig inte så mycket om min födelsedag men det känns lixom så onödigt att ha 2 kalas tätt inpå. Käns bäst att slå ihop det då :)






















Ja det var lite bilder ifrån kalaset. Glömde helt av att knäppa kort så det blev bara några stycken :/



Ja å idag så har lillprinsen min haft sin första inskolningsdag på dagis!!
Jag var lite nervös och det gör ont i mitt mammahjärta av att jag ska börja lämna ifrån mig honom men nu idag när vi kom dit så släppte det lite i alla fall.

Det är fullt på alla dagis verkar det som så jag fick plats på ett dagis som jag hade som andrahandsval. Jag visste inte alls vart jag skulle men det gick bra att hitta. När vi klev innanför dörren så var barnen på väg ut. Vi blev välkommnade av både fröknar och barn :)
Kevin var till en början blyg och kramade in sig i mig men när jag fått av honom ytterkläderna så tog han fröken i handen och vi gick in. Det var ett mysigt dagis med trevlig fröken som skolade in oss. Jag gillade henne och allt kändes ok.
Kevin lekte på för fullt och helt plötsligt så kändes han så stor.  Det var nästan så att jag skulle kunna gå därifrån en stund utan att han skulle märka att jag var borta. :)

Stolt blev jag och nu ska vi dit i morgon igen samma tid. Jag håller tummarna att allt går bra och att han kommer att trivas där. Det är det som är huvudsaken..



När mamma är borta, dansar Kevin på bordet! Haha nejdå.
Så här satt han igår när jag kikade in i tv-rummet. Som ett litet ljus framför sin favvofilm EMIL! :)


Trevlig kväll önskar jag er <3



Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0