Kortfattat.


Hejsan.

Hoppas att du haft en bra helg. Det har jag haft :)
Fredagen var jag ut och plockade svamp med mammsen, riktigt trevligt och skönt att komma ut i skogen efter en hektisk dag hemma med undanröjning på baksidan och 6 tvättmaskiner!



Vi fick ihop en hel del svamp så nu blir det en del varma mackor med svampstuvning! MUMS! Det är verkligen höst att få sitta och mysa med tända ljus, varma mackor och en kopp te :) Håller du med?
Efter svamplockningen så hade gubbarna grillat mat lagom till vi kom hem.

Lördagen bestog mest av att  rensa svamp :)

Söndagen spenderade vi hemma och bara myste mest.


Ja och nu är det åter måndag. Idag klev jag upp tidigt för att lägga allt i kylen och frysen i plastpåsar. Jag skulle nämligen få ny kyl och frys idag vilket är på tiden!
Man vet ju aldrig när dom kommer. Dom kan ju dyka upp halv åtta lika som fyra så jag klev upp i tid så att jag kände att jag fick det gjort så slipper jag stå där en och böka.

Så här såg den gammla kylen och frysen ut.



Och dom nya. Det blev ju helt klart bättre och stoooor skillnad inuti :)



I dom gammla var det skivor inuti som hyllplan, turkos inredning typ och det var mörkt och nu med dom ny så är det ljust och fint och glas skivor. Mmm nu njuter jag varje gång jag öppnar haha.

Vid 12 hörde vackra Linda av sig och velade kika förbi så vi fick finbesök av Linda och liam och vi fikade lite med saft, kaffe och kladdkaka. Sen kom gubben som skulle byta kyl och frys och det tog lååååång tid eftersom att dörrarna var hängda åt fel håll så han fick skruva och krångla. Efter att han var klar så bjöd Linda hem oss till henne på mat så vi hängde på och åt lite god mat sen var det bara att åka hem och lägga Kevin och slänga Saga i badet.
Nu sitter jag och kollar på Ensam mamma söker och sen blir det Svenska hollywoodfruar :D



Kevin med Linda :)


Det var helgen och dagen lite kortfattat. Har nämligen inte tid nu, det är ju bra på tvn haha.

Kraaaaam!

Ps: Sorry att detta inlägg blev i kursivstil! Jag kom åt någon knapp och kunde inte ändra :)



Kommentarer
Postat av: Patricia Lindh

Gud vad fint du börjar få här inne! Va roligt med ny design. Gör du den själv? Otroligt :D Imponerad må jag säga. Tack för din jätte fina efterlämnade kommentar. Och varenda ord du har sagt stämmer så väl! Fler borde tänka som dig :)



Jag avgudar ditt kök, bara så du vet.

Kramar!

2011-09-06 @ 08:35:11
URL: http://mammasangel.blogg,se

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0