Lite förändring i vardagen :)


Igår blev det en lite annorlunda dag. Possitivt...
Vi klev upp tidigt och jag såg till att ringa vårdcentralen angående Kevins förkylning. Dom ringde upp och vi fick tid 10:30 så det var bara att göra sig i ordning och  jag gav Kevin lite fruktyoghurt och fick honom att sova en liten stund innan vi skulle iväg. Precis när han somnat så knackar det på dörren.

Jag är alltid så nojjig när någon bara knackar på. Folk brukar ju ringa först innan dom kommer och Saga är ju i skolan likaså hennes vänner så inte kunde det vara någon kompis till henne heller. Lite försiktigt öppnade jag dörren och där står min underbara vän Linda! Haha nog överraskade hon mig alltid och det var ju roligt att hon bara dök upp så där spontant. Telefonen hade hon tydligen glömt hemma så det var därför hon bara dök upp :) Vi drack lite kaffe och sen kom mamma för att skjutsa ner oss till vårdcentralen. Docktorn vi fick bröt på tyska och hade inte en gnutta lugn i kroppen. Stressad verkade han vara, allt skulle gå fort, han pratade fort så jag knäppt hängde med och talade i gåtor i stället för att fråga saker rakt ut och hårdhänt vara han också. Stackars lille Kevin men allt gick bra i alla fall.
Lungorna lät bra, inget tecken för öroninflammation. Han hade lite vita prickar i halsen så han misstänkte halsfluss men proverna visade inga tecken på det. Han fick i alla fall lite åt halsen utskrivet och så skulle jag köpa nässpray.

Efter att vi var klar så åkte vi hem igen och drack lite mer kaffe, pratade och kom in på mat! Vi blev hungriga och beslöt oss för att äta ute tillsammans så vi drog iväg och åt :) MMm gott var det... Vi skildes åt och Planerade att kanske träffas till kvällen igen och kika på tv.
Jag hämtade ut mediciner och åkte hem till mamma eftersom att jag lånat hennes bil, handlade och fick skjuts hem. När vi var hemma kom barnens faster Helena och hälsade på, trevligt!
Sen kom kvällen och när Kevin somnat så sprang jag runt och tände lite ljus, gjorde te och dukade fram lite kex och skorpor lagom till Linda droppade in.

Kvällen spenderades framför tvn "Ensam mamma söker & Svenska hollywoodfruar" :) Vi snackade om allt möjligt och vi skrattade! Så mycket har jag nog inte skrattat på länge!
Jag hade en jättetrevlig kväll och när hon åkt hem så tänker jag "Varför gör man inte så här oftare?" :) Helt otroligt va skönt det är att kunna sitta avslappnad med sin bästaste vän efter att barnen somnat och bara vara, snacka och ha det trevligt! Det var en kväll som förgyllde min vardag!
Tack Linda för att du är du och att vi helt enkelt är vi. Lite galna, konstiga, crazy och nästan lite skrämmande haha!


Tro vad denna dag har att erbjuda?

Visst är det lite konstigt hur livet är. Oftast enformiga dagar och man känner att man håller på att bli galen av rastlöshet ibland och sen helt plötsligt så kommer det dagar då det händer så himla mycket så att man knappt har tid till det som ska göras.
Ibland händer det spontana infall av händelser som man inte räknat med men det är härligt! :)


Livet är livet, värt att leva oavsett vad...


HaVe a NiCe DaY!



Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0