Fippel fippel.


God dagens!

Igår träffade jag min älskade Linda! Vi åkte in till dollarstore och kikade lite. Hissgardinerna som jag velade ha förut hade dom fortfarande slut på i Vitt! Jaja men då roffade jag åt mig 2 stycken av dom mörkare i alla fall.
Kom hem, la Kevin, Saga fick lite kvällsmat och sen var det dags att sätta igång mitt fipplande i köket.
Jag gjorde rent på bänkar, tog reda på disk, flyttade om lite prylar och så var det ju dags för att sätta upp hissgardinerna!

ÅÅååh självklart så har jag inte haft i huvudet att köksfönstrena är smalare än i resten av lägenheten, men det löste sig ändå. Fästena som håller gardinstången uppe var ju ivägen men jag klippte ett hål i hissgardinerna på baksidan så att jag fick på gardinstången ändå och sen när jag väl fått upp dom så tyckte jag att det blev skiiitfult. Det blev för mycket helt enkelt men det löste jag också :)
Jag nålade provisoriskt dit ett spettsband och Tadaaa så blev det mycket mycket finare! Jag får sy dit det sen när jag har tid :)

Bild på resultatet kommer!


Idag har jag fortsatt med mitt fippel. Har plockat och grejjat hemma. Ringt till Orsabostäder angående min läckande kram i köket och vår GAMMLA kyl och frys som låter konstigt emellanåt och kylskåpet får för sig att frysa våra saker lite då och då. Hmmm. Nu hoppas jag på NY kram och NY kyl och frys. Sakerna har setat där sen det byggdes -91

Sen gick jag ut och gjorde i ordning på framsidan. Kastade alla uteblommor som har blivit så himla fula, sopat rent och ställt i ordning. Nu är det bara baksidan kvar. Så himla skönt att få lite gjort. Jag har känt mig så himla lat den senaste tiden! :)

Hoppas att ni haft en bra dag!

Nu ska jag hjälpa mamma att köra saker på tippen. Skrotfia som jag är så kanske jag får med mig något hem HAHA!
Pappa och Benny tycker att jag är pinsam när jag går och kikar. Men återvinnig av saker är väl bra. Och det är sjukt vad folk slänger fina saker! Så nog kan man alltid hitta sig något fint på tippen :)

Så nu har jag erkänt en lite pinsam sak om mig!

Nu är det din tur haha :)

Kraaaam!


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0