Lördag...


Kevin ligger och sover. Han har sovit över en timme nu vilket är väldigt ovanligt! Men han vaknade strax efter 7 och var vaken ganska länge också. Jag badade honom innan han skulle sova men märkte att han inte alls var så leksjuk som han brukar vara när han badar. Han kliade sig i ögonen hela tiden så det blev ett snabbad för han var supertrött. Jag gav honom lite mellis och så tvärslockande han. Han har vaknat upp 2 gånger men somnat om lika fort.
Han vaknar nog när som helst men det käns så konstigt att han sover länge, jag blir nästan lite rastlös haha. Är ju inte van det. :)

Saga är i rättvik på marknad.
Hon fick följa med sin farmor "bonusfarfar" och faster och hon var superglad så hon kommer nog att vara borta ett tag till.



Lite läppglans skulle hon ha innan hon åkte :)



Redo för marknad!

Hon har det nog toppen just nu :)

Just nu står det kallops på spisen och puttrar, storkok blir det så att det Benny får lite matlådor. Det är ju så jädrans gott! :P
När lillen vaknar är det dags att dammsuga. Jag tycker inte att jag gör annat än att dammsuga. Det dras in så mycket skit hela tiden och speciellt när jag tar in vagnen. Jag kan inte ha den stående ute eftersom att vi bor på ett hyresområde och det finns huuuur mycket katter här som helst!
När Saga var liten så ställde jag ut hennes vagn under tiden jag skulle göra rent golven. Den stog ute i ca en kvart och i vagnen hade jag en åkpåse som var den BÄSTA vi kunnat ha, gjord på riktigt fårskinn och päls som vi fått av min farmor och farfar har jag för mig när jag var liten. Tro på fan att det var en kattjävel "ursäkta uttrycket" där på den lilla stunden och pissade ner. Ja det var bara att slänga den. Det gick inte att få ren den på något vis.

Katterna har förstört mycket här bla mina dynor till utemöblerna! Det är ju inte direkt billigt att köpa nytt. Jag gillar katter men här skulle jag kunna gå lös med ett gevär haha. Det känns så i alla fall.

Idag är det lördag och jag ska nog ha lite lördagsmys med barnen ikväll. Annars vet jag inte vad som händer idag. Solen skiner ute men det är riktigt kallt och blåser och jag är frusen bara nu när jag är inne så jag antar att jag inte kommer att gå utanför dörren idag.

Vad har du för planer?

Kram!


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0