Kevin 10 månader!


Igår blev Kevin 10 månder :)
Om tiden går fort? Ja typ!

Min lilla lilla kille blir alltså 1 år om 2 månader och det käns nästan lite overkligt. Bebisperioden är verkligen superkort så det gäller att ta vara på varje dag som går.




Kevin äter:

*Allt! Det enda jag har märkt att han inte gillar är broccoli.

Kevin älskar att:

*Dansa. Han verkligen älskar musik. Han har en egen skiva som vi brukar sätta på och då kommer världens bredaste smile och så kan han dansa i evigheter haha
*Gunga! Det är verkligen favoriten.
*Böcker. Det är böcker som alltid ska fram först av allt i leksakslådan.
*Leka med skor! Han är lite smågalen i skor haha. Tro om han varit en hund i sitt förra liv :)
*Gå! Han ska gå heeeela tiden. Han sträcker sig efter ens händer för att man ska hålla i och så ska han gå. Han kan gå själv ganska långt faktiskt men man måste finnas där som stöd. Han har också vågat släppa och gå själv några gånger.
*Äta majskrokar och smörgåsrån.

Vad kevin kan peka ut på kroppen:

*näsa
*mun
*öra
*hår
*fot
*hand

Kevin kan:

*Krypa för fullt
*Ställa sig upp och gå mellan saker bara han kan hålla i något
*Vinka
*Klappa händerna
*Peka ut lite allt möjligt som man frågar efter som tex vart majskrokarna är (Pekar på skåpet där dom finns) Peka vart strumpan ska sitta :)
*Lipa (Nyfunnen favorit haha ska lipa hela tiden)
*Gå bra som sagt men inte helt själv än.
*Pussas :)

Kevin kan säga:

*Mamma
*Pappa
*Titta
*Där
*Lampa (mpa)
*Tittut (tittit)


Säkert något jag har glömt :) Jag kom på att det kan vara roligt att göra en sån här lista och följa upp så att man ser utvecklingen och kan titta tillbaka på sen :)

Han är en riktigt glad liten kille. Ler och är go och gla mest jämt. Inga bekymmer. Somnar runt 8 på kvällen och vaknar runt 7 på morgonen vilket är helt ok men det är klart att man alltid skulle vilja sova längre haha.

Mammas lilla stora pojke! Jag älskar dig!!!!



Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0