Jobbdravvel!


Ännu en dag har gått.
Nu har jag sett mina 2 program och druckit mitt te. Nu är det bara sängen som gäller.

Jag har funderat lite på jobb och som vanligt så står det helt still i mitt huvud. Vad vill jag göra? Vart kommer jag att få jobb den dag jag får jobb? Kommer jag att trivas? Ja det finns hur många funderingar som helst. Det är det som är det jobbiga med att mammaledigheten tar slut sen att inte ha ett jobb att gå tillbaka till.
Visst jag får gå arbetslös och vara med mina barn men vad kan jag göra med mina barn när man inte har en inkomst? Det här ligger verkligen som en press på mig och jag känner mig så jäkla orolig över detta!
Vi bor ju på en vääääldigt liten ort och utbudet är ju inte så särskilt stor om man säger så.
Mitt drömjobb är hemmafru haha men i dagens samhälle så fungerar det inte riktigt så om man inte har en någorlunda rik man :) Varför jag skulle vilja vara det är för att jag trivs bäst med att vara hemma och rå om hemmet och barnen. Den största anledningen är barnen! Jag vill spendera så mycket tid jag bara kan med dom. Sen när barnen blivit större så skulle det inte göra något att hitta ett jobb.

Jag tycker att man lämnar sina barn allt för tidigt på dagis! Barnen behöver sin mamma och pappa eller 1 av dom så himla mycket dom första åren. Efter att jag varit mammaledig med Saga så hoppade jag på en utbildning på 2 och ett halvt år heltid! Tiden med henne var minimal eftersom att det även krävdes att plugga på fritiden. Direkt efter utbildningen fick jag lov att hoppa på första jobbet som dök upp för att ha en inkomst och jobbade heltid på en industri. Jag mådde skit av att jobba där, vantrivdes som bara den men stog ut i nästan 2 år då jag blev uppsagd pga arbetsbrist. En stor lättnad för mig men det blev kaos ekonomiskt.
Pga detta så känner jag ALDRIG heltid igen. Alla år som bara rasade förbi och nästan ingen tid med min lilla prinsessa. Det kändes som att dagis uppfostrade henne.
När man jobbade så var det bara att åke hem, hämta henne, laga mat, kolla på bollibompa och sen sängen. Samma visa varje gång! BLÄÄÄ säger jag bara. Och så kom helgen, 2 lediga dagar då man fick lova att göra allt som man inte hann med annars....

Nej när barnen är små så vill jag ha så mycket tid för dom som jag bara kan. Nu måste jag ju hitta ett jobb sen för ekonomins skull men vad jag ÖNSKAR att jag slapp. Jag har inte så stora krav på vad jag jobbar med men det skulle vara skönt att ha något att gå på. Att det här är vad jag vill!
Som sagt det står still i huvudet och det tycker jag är jobbigt. Jag har ingen aning vad jag ska söka på. Det jag vet är att jag inte vill jobba heltid i alla fall :)

Vet du någon som behöver peronal eller kanske du behöver anställa någon? Hör gärna av dig! Jag är öppen för förslag :)

Så nu fick jag babbla av mig lite, säkert helt ointressant för dig men det var skön att skriva :)


Gonatt nu och sov så gott.


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag håller med dej!! Och jag ska verkligen hålla mina öron öppna om jobb! Har du anmält dej som intresserad som vikarie i kommunerna och i privata företagen? Ett tips! Kram!!

2011-10-11 @ 09:29:38
URL: http://endelavmej.wordpress.com
Postat av: Sandra

Har du funderat på att jobba som personlig assistent nån gång? För typ ett halvår sen sökte dom massa assistenter i Mora.. Himla trivsamt yrke, om jag får säga det själv. :)

2011-10-22 @ 14:05:51
URL: http://sandravardag.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0