Hopplöst..


Godmorgon världen.

Orsabostäder plingade nyss på dörren och jag fick visa min fina garderob som rasat.
Men att det ska vara så jävla svårt att bara sätta in nya garderober förstår jag inte. Först sa han att han tror att det är för att jag lastar för mycket... What?? Det är den garderoben som jag har minst i, endast 1 hyllplan som det står en kartong på och som nästan inte väger något och sen en garderobsstång som det hänger en förvaringsgrej på med diverse saker i.
Jag har inte hunnit tagit reda på allt men han menade på att vi skulle ställa oss och ta ur allt för att se om det går att fixa på något vis. Men hallå! Hela skiten har verkligen gått sönder! Hela nedersidan på väggen har knäckts.. Jag sa det att det går nog inte att laga det där på något vis och sen är det ju inte bara den garderoben som är dålig utan flera andra som är på väg att rasa också.

Nej men dom nya garderoberna var lika dåliga fick jag till svar... Jag frågade hur fan man kan köpa dåliga garderober?
Jo men det ska vara billigt vettu sa han.
Jaha men det blir väl dyrare i längden att reparera eller byta ut hela tiden??
Detta är endast dåliga svar som jag ej godtar för jag VET att dom gör allt för att slippa lägga ut pengar på att byta ut. Nu ska dom skicka hit snickaren nästa vecka och se vad han kan göra..

Mmmm vad trevligt att ha det så här då. Ska man behöva vara orolig för att barnen ska få något över sig?
Nu är jag ju glad att jag har alla garderober utom en inne i våran klädkammare så det är ju bara att jag håller barnen därifrån. Men det käns absolut inge roligt att ha det så här. Det blir ju bara en massa extra jobb för mig hela tiden att ta rätt på alla hyllplan som rasar titt som tätt.....

Ja men det är orsabortäder det. Synd att den bästa inte jobbar. Han är sjukskriven flera månader tydligen. Han hade sagt "Ääää den där gammla skiten. Det är bara riva ut. Det finns inte att göra något åt det där. Vi kommer hit med nya om ett par dagar" :D



Nä nu ska jag leka med lillen innan han ska sova och jag duscha :)
Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Helena

Orsabostäder suger, hade jag fått som jag velat så hade jag inte hyrt av dom men vad ska man? Men förstår precis hur du menar, du vet nyckeln som är till min vind. Den har jag inte fått än fast jag tjatat! :o Så stå på dig o tjata o var en riktig gnällkärring på dom ;) haha

2011-10-11 @ 13:10:01
URL: http://helenastaffas.blogg.se/
Postat av: Malin O

Ja jisses ja, vad säger man :o

Har en garderob som blev över då farsan var platschef på nåt bygge för ca 15 år sen å den är som ny fortfarande trots minst 15 flyttar å använts både som skafferi å klädförvaring. Visst, vi har skruvat fast två hyllplan för att ge stadga åt den, men det är inget som stör eller nåt. Så vilket bullshit han kom med... desstom hade de ju isf kunnat spara garderoberna från kåken som brann på Berget för 7 år sen istället för att sälja ut dom för 200 kr/st å haft för framtida utbyte om de nu vägrar ersätta... Vi köpte en dubbelgarderob å ett set med kökskåpar, över å under att ha i bodan, därifrån för sammanlagt 400 spänn tror jag det var.

2011-10-11 @ 15:40:10
Postat av: Therese

Jag smsar dej mitt lösen!

2011-10-11 @ 22:26:20
URL: http://endelavmej.wordpress.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0