Helt slut!


God kväll på er.

Sitter i soffan och har ont överallt! Är trött som tusan i både kropp och själ och så här har det känts ett tag nu. Jag tror inte att jag har haft en lugn stund på 2-3 veckor nu. Fullt upp hela tiden. Det har varit genomgång och röjning av både garage, skrubb, garderober och Sagas rum, städning hit och städning dit, bus och lek, trösta, laga mat, mata, natta, svara på frågor JA YOU NAME IT!
Ibland blir det bara för mycket och kroppen säger ifrån att nu får du nog ta och dämpa tempot lite!

Är det något jag skulle behöva så är det en lugn stund för mig själv. Det behöver inte vara länge men att tex ta ett bad är ju rena lyxen idag. Kommer inte ens ihåg när jag badade sist men jag kommer ihåg att det var lääääänge sen och att jag inte kunde koppla av alls utan stressbadade för att det var något. Bara att få lite tystnad runt mig för en stund eller att få komma iväg och kanske kika i lite affärer i lugn och ro...

Sånt som är en självklarhet för andra kan vara rena lyxen för en annan :) Haha.
Ja men så är det ju...
Jag älskar livet som mammaledig! Att bara få vara hemma och att få tillbringa min tid med mina underbara barn! Att få pyssla, tvätta och städa i min egen takt och ta var dag som den kommer. Men så är det ju också som så att livet som småbarnsmamma är inte en dans på rosor alltid. Att tänka på mig själv kommer verkligen sist på listan. Ja för det finns helt enkelt inte tid för något "mig själv" Den tiden som finns är på kvällen isf när barnen somnat men då kan jag lova att då kommer tröttheten som ett brev på posten och man orkar oftast INGENTING så valet att sitta uppe eller att gå och lägga sig är inte så svårt efter ett tag. Valet att fråga om barnvakt finns ju såklart  om man skulle vilja få en stund över till något och vissa gånger har jag frågat om hjälp en stund och det är verkligen GULD kan jag säga :)

Oj vad tjatrar på om detta då :)
Nej nu ska jag inte skrämma dig som inte har barn ännu haha. Barn är ju faktiskt det bästa som kan hända i livet men det är viktigt att vara inställd på vad det verkligen innebär vilket jag märkt att tyvär för många INTE gör...

Ja så vad händer nu då?
Jo det kan jag tala om.... SÄNGEN! hahaa.

Sov nu så gott för det ska då jag försöka att göra :)
Kramar till er!


Kommentarer
Postat av: Helena

Barnen får gärna sova hos mig någon natt :D Du vet att jag ställer då alltid upp! :p

2011-10-31 @ 23:18:25
URL: http://helenastaffas.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0