Lite fippel


God kväll.

Igår fick jag ju ett litet ryck här hemma och fipplade med både det ena och det andra.

Jag köpte mig en bricka på IKEA som jag ställde på köksbordet. Men vad skulle jag ha på den var ju frågan. Tog lite gammalt krafs som jag hittade och slängde ihop något. Jag hittade en liten tekanna som  man kan ha ett ljus under inne i skrubben och så hade en julkula med belysning gått sönder så ljusslingan sparades och kom till användning som en porlande stråle av ljus ur kannan haha. Hittade en liten ängel-ljushållare också som jag helt glömt bort. Jaja men i alla fall så blev resultatet bra och nu lyser det huuuur mysigt som helst inne på bordet.





Jag skulle också upp med tre små tavlor på en vägg som jag köpte för kanske 2-3 år sedan nu men som fortfarande inte kommit upp. Men dom såg ju så himla fjuttiga ut så jag tog lös baksidan på en tavla så att bara ramen återstod, satte ramen runt dom och det blev i alla fall bättre.



Jag är inte klar ännu, det ska in bilder och så vill jag hitta något text att sätta ovanför ramen tror jag. Jaja vi får väl se hur det blir, jag känner mig inte ritigt nöjd än. Men sån är jag när jag "fipplar" Det kan ta tid och lite perfektionist är jag när jag ska göra något vilket kan vara lite småjobbigt men bra haha.


Jag var iväg till mamma och pappa och kollade till hur långt dom hunnit och hur det ser ut och det blir såååå himlans bra! Tapeten i köket började hon sätta upp nu och den blir så jävla snygg och fönsterbrädorna!!!!! Vilket jädrans lyft det blev med dom!!! Dom köpte vanliga breda plankor och sågade till, målade och satte dit. Ååå det kliar i hela mig att se slutresultatet sen när allt är klart men jag får gott vänta till Januari typ. Köket kommer  först då eftersom att dom inte vill krångla med det innan jul vilket jag förstår men det mesta andra är ju skönt att bli klar med nu så slipper det ju bli så mycket sen.


B har fortfarande inte kommit hem, Kevin sover och Saga skulle få sova hos mormor och morfar så nu sitter jag här helt ensam och gottar mig med godis :P

Har du haft en bra dag?


Trevlig kväll!


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0