Jag vet!


Förlåt. Nu har jag varit så där frånvarande igen. Men ännu en gång så har jag haft mycket att göra och jag har inte suttit vid en dator på flera dagar.

Det händer mycket nu. Hemma hos min föräldrar, det ska nämnligen renoveras för fullt och jag kan ju såklart INTE låta bli att vara där och hjälpa till och hänga med i exakt allt som händer. Det är ju mitt stora intresse och jag känner att jag verkligen brinner för att hålla på med inredning och allt som hör där till! :)

Mina senaste dagar i krorthet.

Söndag: Jag hoppade i snickarbrallorna och det gjorde Benny också. Vi hade förberett oss för att hjälpa till. Jag med målning och B med golv men det blev inget golv gjort eftersom att dom ska vänta med det tills det verkligen är dags att byta kök. Jag målade i alla fall, grundade bröstpanelen i köket. Kök och vardagsrum ska totalrenoveras. Benny gick istället hem med Kevin eftersom att det var helt omöjligt att ha honom där i all denna röra som rådde.

Måndag: På med snickarbrallorna igen, här ska målas tänkte jag! Men familjen impulsiv bestämde sig helt plötsligt för att åka till IKEA. Designa och beställa kök stog på schemat för dagen. Eftersom att det blev så hastigt och vi kom iväg så sent så var vi inte där fören kl 16:00 ca.
Hur kul som helst att vara där och känna att det bara var att planera på och beställ allt! :) Lite shopping blev det också. Det tog sin lilla tid vill jag lova och vi var sist ut trodde vi men det fanns en liten rackare kvar. Aldrig har jag varit på IKEA tills dom stänger. Ja sent blev det så efter att jag kommit hem så var jag heeelt slut. :) B blev lämnad hemma för att ta hand om barnen hela dagen så jag fick komma ut på en liten tripp för mig själv. Gissa om det kändes lite lyx!? :) 

Tisdag: Var ner till vårdcentralen med Saga och fick konstaterat att hon har barnmigrän. Stackars. Dagen innan när jag var till IKEA så hade hon fått ett anfall och hon brukar få det lite titt som tätt så nu bestämde vi oss för att besöka läkare. B var till arbetsförmedlingen och anmälde sig eftersom att han har blivit arbetslös. Ja hallelulja här går det bra.... NOT!
Vi handlade lite och kollade läget hemma hos mamma och pappa hur det gick och fick äta supergod stek där. Jag hjälpte till att måla lite till.

Onsdag: Blev en fixardag för Benny. Tro det eller ej men kommer ni ihåg garderoben som vi fick nyss? Det blev trådbackar och jag trodde att allt skulle bli jättebra Mmmmm visst! B gick in för att hämta något på näst översta hyllan, Den översta släppte helt enkelt och ramlade ner över hans hand och helt plötsligt så uppstog det en dominoeffekt pang, pang, pang!!!! Alla plan rasade och fästena gick sönder. Gissa vad som håller allt uppe... En 2 mm tjock plastbit! Åååå jag blir galen! B fick skruva ihop något eget så nu ser det ut som en tattargarderob men HEY WHAT TO DO?
Medans han var hemma och fipplade med det där så var jag hemma hos mamma för att visa upp lite tapeter som jag hittat. 2 stycken fastnade vi för men det lutade mer åt den andra men helt plötsligt så blir det bestämt ändå att väggarna ska målas så ok då får det bli så. Det blir fint det också.

Dagen idag, Torsdag: Vi har handlat och köpt present till min mormor som fyller år idag. Jag pratade med mamma och nu hade hon beställt den där tapeten i alla fall haha. Hon hade legat och funderat igår kväll och blivit mer och mer såld på att tapetsera den :)
Vi åkte och firade mormor och åt en massa onyttigt gott! :P Sen åkte vi hem och jag har sprungit runt och småfipplat med både det ena och det andra och jag kände att det va så roligt! Jag har inte haft någon som helst inspiration eller lust att göra något på länge men NU idag så kliade det i fingrarna så nu vill jag bara fortsätta haha :)

Inga bilder har jag att bjuda på heller. Bara tråkig text och allt kortfattat men nu vet ni hur jag har haft det på ett ungefär. I allt detta så får man ju lov att turas om att ha hand om Kevin också. Har jag fullt upp så får B ta hand om honom eller tvärt om så en tid över för att sitta still finns INTE vill jag lova haha. På kvällen så sitter man helt slut i soffan och dunkar huvudet i väggen typ haha nej då så illa är det inte men tröttheten infinner sig fort!

Nu önskar jag er en trevlig kväll.
Kramar!


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0