ca 50 åkta mil!


God kväll.

Det är sent och jag är trött.
Imose ringde  telefonen tidigt, det var pappa och han undrade om jag skulle kunna åka till norge för att hämta min bror. Jaha? Och det är ju lätt när man har 2 barn. Saga som kommer att ha tråkigt och fråga när vi är hemma hela tiden och Kevin som ska ha mat sina tider, det ska bytas blöja och underhållas och just efter den vägen så finns det ett enda ställe som man har möjlighet att stanna och värma mat osv...
För att barnen skulle slippa detta och att inte resan skulle ta dubbelt så lång tid så tänkte jag att fråga efter barnvakt vilket vore betydligt bättre.
Barnens faster var snäll och ställde upp och deras farmor skulle även komma när hon slutat jobbet så det uppskattades verkligen.

Jag satte mig i bilen och begav mig emot norge. Skog, skog och skog men för att underhålla sig själv lite så satt jag och poppade god musik och sjöng så där galet som man bara kan göra när man sitter ensam i bilen haha :)
Resan gick i alla fall bra, Brorsan hämtades upp och vi satt och babblade om allt möjligt hela resan hem igen. Väl hemma så möttes jag av mina underbara barn <3
Kevin hade precis fått välling och av honom fick jag ett stooort leende och vi myste så in i bomben!
Allt hade gått bra med barnen och dom hade fått mumsa i sig pannkaka. Efter att Kevin somnat så fick jag lov att slänga ihop lite äggröra och ta en smörgås för jag hade inte ätit någonting annat än en snickers och druckit kaffe...

Ja så nu har man fått i magen, barnen sover och jag är trött som tusan så nu blir det sängen.


Kollade du på kalla fakta ikväll??
Jag säger bara det att jag blir rent av förbannad och så ledsen! Där är en av anledningarna att jag vill vara hemma längre med barnen! Jag tycker att det borde vara ett fritt val och att man kan få bidrag för att vara hemma med barnen i upp till 3 år i alla fall.
Det finns många fattiga som inte har råd att vara hemma med sina barn även om dom skulle vilja det till 100% Men så finns det dom som vill börja jobba tidigt och dom som har råd att vara hemma....
Men åter till ämnet.
Det skärs in på personal hit och dit. På dagis skär dom också ner på personal, där det om någonstans verkligen behövs. Allt för att spara in pengar. Men då är ju frågan som så att är det viktiigare att spara in på pengar än att barn far illa och kanske tom dör på kuppen?!! Sug på den lite grann alla politiker!!


Nu önskar jag er en god natt!.


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0