Bullar & Lyx!


God kväll!

Idag skulle det bakas bullar vilket har blivit uppskjutet i flera dagar. B pratade om att han velade baka bullar och Saga blev ju såklart jätteglad men varje dag har det varit något så att det blivit för sent för att baka. Det tar ju faktiskt sin lilla tid.
 
Under tiden som maten lagades så slängde jag ihop alla ingredienser till degen så att den fick jäsa undertiden vi lagade mat men så upptäkta jag att smöret inte skulle räcka till så det fick B dra iväg och fixa och jag började med bakningen, Saga var också med men för det mesta var hon inne på rummet och lekte haha.
B kom hem och fick uppgiften att byta blöja på Kevin, ge honom mellis och få honom att sova så vem var det som bakade alla bullar? Jo jag haha. Gubben som så stort skulle baka fick min egentliga roll och Saga var mest intresserad i början. :)

Så kan det gå... Men många och goa bullar blev det :)



90 bullar blev det och nu är dom inpressade i frysen så att vi klarar oss ett tag :D Kevin fyller ju snart 1 år också!! 1år! Jag tyckte att det var nyss som jag satt här och bloggade om graviditeten....

Efter bakandet så kände jag mig lagomt mörbultad och slut i kropp och knopp och B bad mig att ta med mig barnen in på Sagas rum och leka lite. Vad hade han i kikaren egentligen? Jag blev pissnödig och ropade till honom att jag måste på toa! När jag väl fick komma ut och öppnade dörren till toaletten så stog det brinnande ljus lite överallt och det dofftade UNDERBART! Doftljus och ett upptappat bad med badsalt som doftade av laavendel!
Ååååå hur glad blev inte jag på en scala?!!





 

Jag njöt verkligen! Jag letade fram lite Kerstin florian produkter och la en ansiktsmask och så passade jag på att fila fötterna. Jag ljuger inte när jag säger att jag steg upp och kände mig 10 år yngre! len som en barrnrumpa i ansiktet haha :)

Min älskling kan han. Nog för att det inte händer så ofta men han har det ju i sig och nog upppskattar man det otroligt mycket när det händer :)
Inte nog med detta så har han skaffat barnvakt imorgon och vi ska på bio! Twilight går ju på bio och dom filmerna är ju suveränt bra tycker jag...

Sov nu så gott! Klockan är mycket och det är dags för mig att titta in i skallen.
Kramar!


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0