Vilket väder!


Hej och hallå :)

Vilket underbart väder vi har!
Helgen har varit riktigt bra och jag hara bara tagit det lugnt och njutit av tillvaron med familj och nära! Kan man önska sig mer än strålande väder och underbara människor? :)

Har ju inte uppdaterat alls sen min födelsedag som föresten blev toppen! Hände väl inte så mycket egentligen men några besök blev det och mycket fina presenter. Jag som inte hade förväntat mig något alls...

Jag har rört på mig mycket veckan som var men visar det något resultat på vågen? NEJ! suck.. Tro när dessa envisa kilon vill försvinna. Jag antar att det kommer att ta tid som det gjorde efter att jag fick Saga... Men så är det väl kanske så att jag äter för dåligt. Jag har verkligen ätit hur mycket onyttigt som helst ett tag nu, har ett enormt sötsug och äter dessvärre någon form av godis varje dag så nu ska jag göra ett försök till att sluta med det. Kanske händer det något då? haha. Kan ju alltid hoppas..
Benny fortsätter i alla fall att rasa i vikt pga medecinen "behandlingen" som han genomgår. Jag tycker att jag också kan få lite utav den!!! haha nej men skämt åsido, skönt att han får gå ner sina kilon faktiskt.


Denna dag började tidigt.. Jag hade en tid in till sjukhuset för att "operera" bort en liten talgkörtel eller vad det heter som jag stört mig på. Har setat vid ljumsken typ. Man kan ju leva med det men kan även ta bort om man vill vilkeet jag valde att göra.
Den tas bort under lokalbedövning och fy satan!! vad ont det gjorde att få lokalbedövning.. Kan ju vara för att jag såg sprutan innan!
Jag är den minst spruträdda personen men när jag såg den  där och kände sticket så fy fasen... Aj sa jag i alla fall haha. Först stack hon 1 gång och det värsta var att hon inte förberedde mig på något vis. Sen stack hon 1 gång till, även då utan att säga till! 3:e gången var det en sköterska som förvarnade men då kändes det inget som  tur var eftersom att den redan börjat verka :)
Jaja det gick bra i alla fall. Efteråt åkte vi och handlade och sen så bar det hemmåt för att äta frukost som jag inte fått göra pga ingtreppet! På telefon sa dom att jag skulle få frukost där. Visst om dom räknar ett glas vatten och juice som frukost!!??
Skithungrig var jag i alla fall så det var gott med frukost. Sen har dagen spenderats ute.. Satte på mig ett par shorts! Jag är ingen shortsmänniska! Kan bero på att jag har ärvt min pappas norska gener med kritvita ben som aldrig vill få färg + massa celluliter på det.. Haha!
Men någonstans måste man ju börja om man ska kunna få en gnutta färg så shorts fick det bli.

Nu när jag tittar på mig så är jag sönderbränd upptill (bröst och nacke) och benen är fortfarande lika kritvita som innan! Alltid lika roligt att försöka sola och heta Emelie Heier! :D

Vi gjorde en hembakad pizza idag och sen har jag fått lov att vara inne. Nu ska bara slappas i soffan med mina pojkar! Saga ska väl komma in och göra sig klar för sängen. Skola i morgon.


Hoppas att ni har haft det bra och att ni får en fin kväll!

Kramar <3



Kommentarer
Postat av: Therese

Jag vill också ta bort en sån där!! Sitter väldigt fult... Men hur går jag till väga? Eller ska jag fråga nästa gång jag är på gyn? Den sitter precis så den syns om man har bikini på sej. FUL!



Skönt att höra att ni också har det bra i solen!!

2011-05-09 @ 20:37:37
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej. Jag är en tjej som just nu håller på att drunkna i barnvagnsjungeln. Tror att jag kommer köpa en BRIO sing men så upptäckte jag en vagn med namnet Leviroo på nätet. Har aldrig hört talas om det märket innan men vagnen är väldigt fin på bilderna. När jag googlar får jag nästan inte fram någon info om den alls. Men så hittade jag dej i vimlet. Eftersom du använt din vagn några månader nu tänkte jag höra om du har lust att informera mej lite om vagnen. Hur är kvalitén? Är den smidig? Fungerar den som den ska? Hur är höjden på vagnen och kvalitén på tyget? Vet du om babyskyddet är godkänd enligt ECE och hur sitter bebisen i den? Är det svårt att hålla efter det vita tyget så att det inte blir fläckigt?

Många frågor men hoppas att du kan hjälpa mej lite.

MVH Jenny

2011-05-10 @ 10:51:46
URL: http://jennydesign.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0