Stor lättnad!


Äntligen så har B fått jobb!
Så himla härligt! Vilken lättnad, även om det är för en liten period så är det så enormt skönt att veta att pengar kommer att komma. Nu kan vi komma ifatt lite och så slipper jag känna denna stora oro som haft kontrollen över min kropp en längre tid. En oro, rädsla över vad som ska hända, den enorma rastlösheten som ej kan stillas av att hitta på något man vill, instängdheten som varit så påfrästande, känslan över att vara en dålig förälder som inte kan göra något åt situationen!
Ja dom negativa känslorna som jag har försökt skjuta ifrån mig men som har varit så tunga att bära på kan äntligen lättas lite.

Kan ljuset i tunneln äntligen visa sig?! Bara om så för en liten stund så är ingen lyckligare än jag! :)

Jag vet hur det är att leva tuft, hur det är att vrida och vända på varenda krona, att försöka få maten att räcka så att mina barns hunger i alla fall kan mättas. Bara mina barn får! Bara dom mår bra och inte känner utav hur det egentligen är.
Att trolla!
Den konsten fick jag lära mig för länge sen. Och den konsten är väldigt bra att kunna!

Att uppskatta livet är inte svårt för min del. Minsta lilla ljusglimt får mig att må bra och njuta av tillvaron! Att nu äntligen få komma upp till ytan och få ta ett andetag gör min själ gott!


Nu känner jag lättnaden igen! Lättnaden som jag känt förut några gånger som jag ännu en gång längtat efter att känna!...

TACK!


Kommentarer
Postat av: Therese

UNDERBART att läsa detta Emelie!! Vart har din B fått jobb? Ett tips jag har hört om annars är att dom söker massa folk till WIBE, kolla det också. Bra lön.



Varför kan du inte plugga? Det tror jag att du kan ;)



Jag vet inte vad jag ska göra heller, har ju sökt massor av utbildningar men vet inte ännu vart det slutar... Trivs ju så bra på mitt jobb också, men det vet man ju aldrig hur mycket det blir... Känns inte som jag skulle våga chansa på att bara vara timmis... Men mer får framtiden utvisa! :)

2011-05-19 @ 13:40:21
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Nina

Vad skönt för er att han har fått jobb! Grattis :) Ska han jobba borta nu också?

Kram

2011-05-19 @ 14:50:11
URL: http://www.shinysister.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0