kvällsmys!


God kväll.

Har precis avnjutit en mysig liten kvällstund tillsammans med mitt hjärta! Lite god kvällsmat och prat tillsammans och barnen ligger och sover!
Kan inte minnas när vi hade det så sist! :)

Saga har alltid varit en "nattuggla" så kvällar då det bara har varit jag och Benny har det varit få av. Saga sov tillsammans med oss i våran säng närstan ända till Kevin kom till världen (väldigt länge) så egentid på kvällarna har vi inte haft eftersom att vi lagt oss samtidigt som Saga jämt, sen kom lille Kevin och tog över hennes plats i sängen och hon sover jättebra inne på sitt rum. Hon lägger sig i bra tider också sen hon började skolan (vid 20:00) men Kevin har varit vaken till 22:00 ca om kvällarna tills för kanske 2 veckor sedan då han började somna vid 20:00 också :)
Så nu ser kvällrutinerna annorlunda ut. Saga lägger sig i sin säng och Kevin nattas också vid samma tid och sen kan vi sitta uppe lite längre..
Igår kikade vi på film tex och som nu, lite kvällsmat och sen sitta ner tillsammans i soffan. Känns riktigt skönt att få ha lite egentid tillsammans måste jag säga! :)

Jag försöker att vänja av ammningen nu också. Det går bra. Vi provade i några dagar att ge Kevin lite gröt som sista mål på kvällen för att jag tänkte att han kanske höll sig mätt längre och då också sov längre utan att vakna och vilja ha mat igen men han verkade inte hålla sig så mätt på det så i förrgår köpte vi välling och provade det.
Han drack nästan upp allt som han fick och verkade verkligen tycka om det och så sov han ända till 4:30!! Snacka om att det var lyx för mig men jag vaknade ju ändå upp varje gång han rörde sig ändå haha "ren vana" :)
Igår däremot så drack han nästan ingen välling alls, han somnade och efter att vi sett halva filmen så höll mitt ena bröst på att sprängas!!
Fick lov att väcka honom och ge honom mat så det var nog kanske bara tur att han inte drack så mycket välling ändå haha.
Igår upptäckte jag något litet och vasst i hans mun! Gissa vad?
Jo EN TAND!! :)
Lillskrutten börjar odla tänder nu! Så nu känns det ju som att det är heeeelt rätt tid att sluta amma haha. Kan ju göra ont annars om han skulle "råka" bita tag :)



Vilket väder vi har haft då. Jag tänkte blogga igår kväll men då kom ju världens åsk och blixtväder så alla sladdar ryckte vi ut! Vi tände lite ljus och det var nog bara tur för strax efter det så blev det strömavbrott, Benny kollade ut genom fönstret och såg hela orsa släckas ner!
Jag tycker att det är mysigt med sånt väder! Tro om det blir lika ikväll/natt?

Nu ska vi mysa vidare... Hoppas att ni har njutit av dom fina dagar som har varit! Det har jag... :)


Kramar! <3


Kommentarer
Postat av: Therese

Nej då gumman, lite normalstörd som oss andra bara :) hihi :) Oj håller lillen på att du tänder? Det är så sött när dom där små risgrynen tittar fram! Kramar på dej!

2011-05-12 @ 22:19:39
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Malin

Vi stod på balkongen å kollade på åskvädret precis då så vi såg blixten som gick rätt ner å så vart hela Orsa svart i några minuter ;-)

2011-05-13 @ 00:17:39
Postat av: Nina

Hej! Kul att se att andra har haft sina stora barn i sängen länge. Trodde Sebastian var den enda :P Han sov i våran säng tills för bara några veckor sen. Nu sover han i sitt rum och det går jätte bra. Marwin har sovit hela nätterna i sin egen säng ända från vi kom hem från bb. Tänker inte skämma bort honom också med att sova i våran säng :P Hoppas de håller i sig bara..

2011-05-16 @ 09:26:56
URL: http://www.shinysister.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0