Ensam hemma!


Hallå på er.

Ja nu har mannen i huset åkt och jag är lämnad för att klara det mesta själv igen :)
No problemas!
Men visst blir det tomt och lite rastlöst när han är borta. Första dagen idag och jag har väl sysselsatt mig ganska bra. Klev upp med barnen runt halv 9 och åt lite frukost sen var det dags för Kevins morgonnap så då passade jag på att göra mig i ordning för dagen. Saga sprang ut och lekte och när Kevin vaknade så satte  jag honom i babybjörnselen och vi dansade runt med dammsugaren :) Har småplockat och fixat lite här hemma sen gav jag honom lite mat. Efter han ätit så la jag honom i vagnen för att ta med kidzen på en promenad runt "stan" haha. Saga cyklade såklart och Kevin somnade gott i vagnen men fyy vad det blåste.!! Riktigt irriterande då jag hade en sjal runt halsen som fladdrade runt åt alla möjliga håll. Den åkte av ganska så fort och under vagnen kan jag säga. Jag hade tänk avslta långprommisen med ett besök hos mammsen men hon satt tydligen i möte på eftermiddagen så det blev att vackert knata hem igen.
När vi var ute på våran promenad så ringde svägerskan och bjöd bort oss på lite mat "tacos" :P
Gulligt av henne! Så då slapp jag tänka på mat denna dag..

Efter att vi kom hem så har jag inte gjort speciellt mycket, druckit lite kaffe och pladdrat och lekt med Kevin :)
Nu ligger han och sover igen och så väntar jag bara på att svägerskan ska ringa så kan jag knata bort till henne (hela 50 meter kanske) haha :)

Känns så himla skönt att han äntligen kommit iväg på jobb! Jag känner sån himla lättnad!

Imorgon ska jag in till mora för att lämna in bilen! Hoppas att det inte  blir dyrt! Fy vad bilar kostar..! Våran kupéfläkt har pajat. Vet inte vad det är för fel. Besiktade bilen för 1 vecka sen och det va 3 mindre fel på den men det fixar vi nog själva på något vis.. Men fläkten MÅSTE ju fixas. Jag dör om jag ska åka utan ac i sommar ju.
Har dock inte tänkt på hur jag och Kevin ska ta oss hem ifrån mora när vi lämnat in bilen haha :)
Hoppas att det löser sig..

Ha det fiiint!



Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0