Ersättnig av Ikea!!



Hallå där! :)

Här är vi sjuka familjen. Fyy vad jobbigt det är att vara sjuk!! Därför har det inte uppdaterats nått här heller. Natten till lördag så åkte jag på världens jäkla feber! Det är ju så jävla typiskt när man ska iväg och hälsa på brorsan som fyllt år och ta en tur på IKEA... Jag sov nästan ingenting den natten och var heeelt slut på lördagen när vi skulle åka.
Jag var på väg att stanna hemma men i sista sekunden så bestämde jag mig!
"Nej jag ska fan med! Här har jag sett fram emot den här lilla resan så länge och då kommer febern och tror att den kan bestämma hur som helst! Nej nu åker vi i alla fall."

Ja och så blev det.
Nog för att jag knaprade alvedon som aldrig förr men hur skulle jag annars ha pallat? :D
Jag kan ju bara säga det att det blev en riktigt trevlig tripp trots allt..




Kevin med morbror Daniel!! <3



och med "tant" Mattilda :D

Daniel och Mattilda är helt underbart fina människor! och dom passar så himla bra ihop...! Goood tårta hade dom gjort också som vi fikade innan det var dag för IKEA.

Tv spel skulle det ju också spelas såklart :)



Daniel fick sig en ny kaffebryggare i present! En som man kan ställa timer på så är kaffet färdigt på tex morgonen när man kliver upp! En sån skulle jag också vilja ha!! Haha..



Här ska det invigningsbryggas kaffe :)


Efter gott fika och tjatter så åkte vi till IKEA och åt lite god mat. 30-års firande = 30 :- för mat! Det blev grillad kycklingfilé, pommes, bea och rottatoille eller hur det nu stavas :)
Jag bara ÄLSKAR deras pommes och bea! Haha..

Det blev inte så mycket shoppat ändå. Det traditionella som värmeljus, kronljus, batterier, lite smått till barnen och några småsaker. Saga var i deras lekland under tiden vi gick där inne, Daniel hade lämnat in henne där så när vi var klara så gick han dit för att hämta henne och jag och Benny satte oss i bilen (som pappa var ut och startade innan) så att jag kunde ge Kevin lite mat innan vi skulle åka.

Bennys mobil ringde efter ett tag och det var Daniel. Sagas skor var borta!!
WHAT?!
Tydligen så var det några fräcka jävlar som nallat hennes skor..! Hur fan kan man göra så??
Helt nya var dom dessutom som vi var in och köpte så hon kunde ha till nästa vinter också.. Jaha men vadå skulle ungen gå utan skor nu eller?? Benny gick ju såklart in dit och jag satt kvar i bilen. Saga fick bäras ut ifrån IKEA och in på coop brevid med mormor för att kolla efter ett par nya skor men hittade inga i stressen och dom blev utkörda för att dom stängde ju.

När Benny kom ut igen så hade han pratat med den "chefen" och hon skulle ringa dagen efter och se hur vi skulle lösa detta. Dom hade ju inga direkta pengar att bara ge ut och det förstår vi ju.

Dagen efter kontaktade chefen oss och vi skulle få åka in och köpa ett par nya skor, skicka kvittot till henne och så skulle vi få gratis matkuponger på IKEA som plåster på såren så det var ju fint gjort av dom måste jag säga.



Men alltså vad är det för människor som är så fräcka!!
Nog kan det vara ett barn också som har tagit fel men jag tror nog mer på det andra, dom har ju sina platser och så var dom ju heelt nya så det lockar väl.



Jaja skönt att det ordnade sig i alla fall och våran tripp var jättetrevlig.
Dagen efter, alltså i söndags så åkte Benny också på feber. Ja nu går vi här hemma, sjuklingar med huvudvärk och ont i halsen.. FYY! 

Det blir helt enkelt att vila. Inte lätt att se hemmet förfalla men vem orkar!! Haha.


Hoppas att ni har det bra och är friska och krya!
Kramar <3



Kommentarer
Postat av: Therese

Jag tycker inte att matkuponger är ok kompensation!! Inte för sånt stort företag som dom är! Vi har också fått matkuponger som kompensation för DERAS krångel då vi handlat kök. Jag tycker dom skulle kunna kompensera bättre än så, deras mat är ju i stort sätt billigt ändå! :P

Hoppas att ni börjar krya på er! <3 Fiiina bilder!

2011-03-01 @ 14:50:09
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Therese

Funderade ett tag... Å kom på att det faktiskt ju inte va ikeas fel att skorna va borta! Så då är ju matkuponger bra kompensation. Värre när de gör fel själva...

2011-03-01 @ 20:28:48
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0