Ett gladare inlägg.


Hallå på er.

Idag är en bättre dag i alla fall.
Mamma kom med idén att vi skulle ta oss en liten tur ut och hitta på något. Trippen gick till fina Rättvik!

Vi parkerade bilen och tog oss en promenad ut på långbryggan, solen strålade och värmde. Det var helt fantastiskt fint. Längst ute på bryggan satte vi oss ner på en bänk och tog fram fikat som mamma packat med. Kaffe, festis, bullar och kokosrutor.
Saga velade doppa fötterna så vi satte oss och doppade ner fötterna i vattnet, på andra sidan såg man dom vackra husen uppradade efter bergväggen, tågen som kom och gick och båtarna som låg ute och guppade i sjön med människor som njöt och solade. Livet kändes underbart.

Så skönt att komma iväg på en tur. Att få andas, tänka på annat. Njuta av mina vackra och underbara barn och att se att dom har det bra och trivs! Det är det som läker själen, värmer hjärtat och får en att orka det lilla extra. :)

När vi fikat färdigt så begav vi oss inåt land igen där Saga fick hoppa i och bada. Hon hoppade och plaskade och stortrivdes! Kevin fick såklart också känna på vattnet och han gillade det väldigt mycket, så mycket att det inte var populärt att lyfta honom därifrån.

Sen gick vi in i byn och kikade runt. Det var stånd överallt med allt möjligt. Jag vet inte vad dom hade för speciellt men trevligt var det i alla fall.
Kevin fick sig en tuff huvudbonad me döskallar på av mormor, han var sååå himla söt i den.
Vii åt lite mat och åkte hemåt igen men vi stannade i Mora så att Saga kunde få köpa sig en glass.


Här kommer lite bilder ifrån dagen...



Fin utsikt ifrån bryggan.



Jag vet inte hur lång bryggan är men låååång är den.



Fiiiina Saga!



Nu ska det fikas! :)



Kevin sov gott ända tills jag tog första tuggan på bullen haha, som alltid vaknar han lagom till jag ska äta.



Myyyyys.



Fina mamma!



Så underbar bild på barnen!



Saga och mamma. Här satt vi och doppade fötterna. :)



Lycka! <3



Saga njuter i vattnet.



Kevin har fruktstund :)



ÅÅÅÅ Det var ju så skönt och intressant!



En av mina favvoaffärer! Har så himla mycket fint...


Det var en bra ide av min mor tycker jag. Vi har haft en underbar dag!

Nu sover barnen och jag ska se om jag kan få lite gjort "pappersarbete" :(


Sov nu så gott!¨
Kramar!


Kommentarer
Postat av: Therese

Härligt att se att ni haft en fin dag i Rättvik. Hoppas att det som brutit ned dej idag kommer att leda till någonting gott. Kramar!

2011-07-27 @ 22:49:19
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Sandra

Gud vad underbart! Det är såna här stunder man minns. Det behöver inte kosta multum för att man ska göra nåt mysigt med sina barn, en liten utflykt ger nästan mer! :)

2011-07-29 @ 16:39:26
URL: http://sandravardag.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0