Bara att njuta.


God kväll.

Klockan är sent och jag skulle ha kunnat sova nu men jag väljer att inte sova.
Jag tycker att det är så himla skönt när barnen har somnat att bara få sitta ner i soffan eller ligga i sängen och bara vara.
Att få pyssla med vad man vill när man vill och att bara få sitta och tänka och ta in, att få sitta vid dator eller tv utan att passa upp på och bli avbruten.

Den lilla tid man kan få för sig själv när man har barn är så otroligt viktig. Att få samla lite krafter.

Det är ju så att man har fullt upp om dagarna. Saga är ju iosf så pass stor att hon klarar sig själv på många sätt och vis och så är hon ju ute och leker nästan hela dagarna men så har jag ju min lillprins som börjar bli stor nu :)
Nu ska han ha uppmärksamhet heeela tiden och så har han kommit till den klassiska fasen då jag absolut inte får lämna rummet utan att han börjar gråta, samma sak är det om jag sätter mig i soffan då börjar han också gråta och varför? Jo för att då vet han ju att jag inte ska leka med honom haha.
Lite låst är man ju som småbarnsförälder.

När han sover ja det är då jag får passa på att springa som en virvelvind mellan rummen och plocka och städa lite fort innan han vaknar :)
Nog för att jag kan städa när han är vaken också men det blir lite mer komplicerat.


Visst skulle jag vilja somna tidigt men som sagt så väljer jag att bara njute ett par timmar utav lugnet och ensamtiden :)
Ni som har barn förstår nog mycket väl vad jag menar haha.

Nu har Kevin äääntligen börjat sova hela nätter!
Jag nattammade ju tills nyligen men så bytte jag ut till välling och då tog det inte många nätter fören han började sova hela natten istället.
Kanske var det inte lika roligt att vakna när han inte fick mysa med mamma längre? :)
Men jag kan ju säga att det är otroligt skönt nu att slippa vakna och kliva upp som en zombie mitt i natta.


Hoppas att du haft en bra dag! Sov så gott!



Kevin bara ett par veckor gammal!
Men lilla skrutt vart tar tiden vägen?


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0