Semla & fläsklägg!


Ja det lät väl som en härlig kombination eller hur? HAHA!
Nja kanske inte tillsammans då men idag blev det att klämma i sig årets första semla :P RIKTIGT MUMSIGT var det! Det blev såklart en vaniljsemla för min del eftersom att jag inte är så stormförtjust i mandelmassa..



Just nu befinner vi oss hos min käre mor och far där vi ska äta fläsklägg och rotmos!! HERREGU va gott det är! Jag köpte fläsklägg för ett tag sen och bad mamma att göra det någon dag så att alla kunde äta. Jag har inte haft någon stor kastrull så att jag kunnat koka fläsklägg hemma men nu fick jag en i julklapp så hädanefter ska jag kunna koka fläsklägg där hemma och en massa annat gott såklart. Det är ju så bra att kunna göra storkok och frysa in :)

Är du lika förtjust som mig i husmanskost eller är du en mer modern "prova på nytt" människa?..


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag orkar inte känna stressen som arbetsförmedlingen skapar. Så klart du skulle palla plugga!! Jag gick ju inte ens klart grundskolan ;) Vet ej va jag ska bli när jag blir stor men ju mer jag läser desto större valmöjligheter har jag ju! Jag ska inte ta nåt lån denna termin, bara bidrag så det känns skönt!

2011-01-21 @ 17:41:26
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0