Muskler på semester!


Skrev jag igår att jag skulle ta en dag ledigt?
Haha. Den dagen får bli en annan dag då för nu passar jag på medans lillen sover en stund. :D

Idag klev jag upp i tid för att åka in på mamma-baby gympa. Kom in dit och möttes av 2 andra mammor, jag hejade men ingen hejade tillbaka så frågan är om dom inte hörde eller om dom helt enkelt var lite finare av sig? haha. vem vet?
Jag var lite nervös och spänd på hur det hela skulle gå, dom flesta verkade ha varit där förut och visste vart sakerna fanns. Vi var väl en grupp på 6 mammor i alla fall med barn ifrån 5 veckor till 10 månader.
Kevin sov gott på en matta dom första 15 minutrarna sen låg han vaken och var sååå nyfiken log och spydde :)

Passet började med uppvärmning där jag kände mig som ett fån! Jag hängde inte med för 5 öre kändes det som. Såg ut som att jag var full och motoriken var 0! haha men uppvärmd blev jag allt! :D
Sen var det dags för träning.
Jag sägerr bara det HERRE GUD! Nog för att jag visste att musklerna var svaga efter graviditeten men att dom hade åkt på semester trodde jag då inte. Jag svettades som en galning, vilket är olikt mig och fick lov att dricka vatten hela tiden för jag var så varm  så jag kokade kändes det som.

Varför såg det ut att vara så lätt för dom andra??

Det var ju säker jobbigt för dom också men dom såg så oberörda ut och INGEN drack vatten. Hir pallade dom det lixom? :D

Nu har jag varit med i alla fall och det var skitkul!
Det kändes verkligen i kroppen och efter träningen så kändes det sååå skönt..! Så fortsätta med mamma-baby träningen ska jag absolut göra så att jag kan bygga upp musklerna igen..
Zumba och Bodypump får vänta ett litet tag, det kände jag verkligen haha. Måste nog bygga upp lite muskler och bli lite mer stabil innan jag börjar med det. Så nu till en början får det bli att gymma och gå på mamma-baby :)

Så här slut blir man som baby efter träning! :)



Gissa en som var hungrig när vi kom hem? Efter träning och mat så däckade lillprinsen.. Själv fick jag ju lov att slänga mig i duschen. Tro hur mycket träningsvärk jag kommer att ha i morgom?? Ajajaj..

***

Känns skönt att ha kommit igång nu! :)



Kramar <3


Kommentarer
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

En till Kevin! :)



Tuff du är som ger dig iväg på Baby-mammagympa sådär. Själv tränar och svettas jag här hemma där ingen ser (förutom gossen min då såklart)! haha!

Hoppas mammorna har vett å hälsa nästa gång?!



Å va blev det för fina? Jag har handlat där tidigare också å då blev det en blå och en svart med stjärnor på! :)



KRAM

2011-02-02 @ 12:28:39
URL: http://annacondas.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0