Luciamorgon.


God morgon.

Idag är det lucia, en dag då jag verkligen brukar få den här julkänslan men inte i år. Jag vet inte vad det är detta år men julkänslan har inte infunnit sig än trots julpynt, julgran och nu lucia. Jakten på känslan fortsätter och jag hoppas att den smyger sig på snart :)

Saga skickades iväg på skolan, idag skulle dom kolla på lucia i kyrkan och sen skulle resten av dagen bestå av diverse pyssel. Mysigt! Jag kommer själv ihåg den dagen i skolan och det var en riktig mysdag! Först fick man ju kolla på det fina luciatåget med härlig sång och julstämningen var hög, efter det så vet jag att vi fick varm choklad, lussebulle och pepparkaka i matsalen och sen bestod resten av dagen att springa runt i olika klassrum där det var olika julpyssel i varje rum. Riktigt roligt.
Saga går ju i samma skola som jag gick när jag var liten :)
Skillnaden nu med luciafirande och avsluningar är att på min tid var det i skolans gymnastiksal men nu för tiden håller dom till i kyrkan. Julavslutningen tror jag i alla fall att dom har kvar i gymnastiksalen. Vi får se...

Jag har tagit fram lussebullar ur frysen så lite fika blir det senare när hela familjen är hemma.



Russin är ett måste i lussebullar tycker jag. Jag har russin i degen så att det blir lite överallt :)
Jag älskar lussebullar! Och nog ska det vara hembakta då är det ju godast.
Lussebullarna har gått åt här hemma så nu finns det inte många kvar. Jag tänkte att jag skulle göra dubbel sats men det skulle inte ha fått plats i frysen eftersom att vi precis hade bakat bullar också. Sen har jag en sån liten maskin så det ryms bara en sats åt gången.

Något som jag drömmer om är en sån här!!!



Kitchen aid!!
Snygg men så in i helskotta dyr!

Jag förstår inte hur dom kan ta ett sånt pris, men jag antar att det är designen. Men visst är det en fröjd för ögat att titta på den? :)

Hur har din luciamorgon varit? Tittar du på något luciatåg?
Det enda luciatåget jag har sett är på nyhetsmorgon :) Jag ska se om jag kanske kan få Saga att gå lucia för oss sen när vi ska fika :)

Ha det bra!



Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0