Alla sover utom jag :)


God kväll!

Familjen ligger och sover tungt här hemma vilket känns ganska så ovanligt. Inte att barnen sover men att gubben sover sedan ett tag tillbaka :)

Oftast så slocknar jag före honom och han kan sitta uppe till småtimmarna och glo på film. Men nu är det ombytta roller och varför?
Jo imorgon ska han upp tidigt, tidigt för att jobba!
Hans "plastpappa" eller vad man kallar det hörde av sig här i veckan och sa att dom behövde någon som kunde hoppa in tillfälligt och så blev det. Så nu har han jobb i åtminstonde 1 vecka eller kanske 2 vilket känns skönt.

Men sen då?
Jag hoppas verkligen och håller både tummar och tår att det löser sig snart på något vis. Att båda går hemma är ju ohållbart! Sämhället är ju ganska så sjukt uppbyggt också. Bättre var det förr som gamlingarna säger och det stämmer ju. Förr var det bara att ringa eller dyka upp och jobb fanns det nästan jämt.
Idag krävs både det ena med det tredje.
Körkort, bil, utbildning eller minst x antal års erfarenhet. Men jag menar hur svårt kan det vara. Man lär väl sig jobbet på plats? och det här med att ha erfarenhet vilket dom kräver överallt, hur i fan ska man kunna få erfarenhet om man aldrig får chansen att jobba?

Jaja. Samhället som sagt kan man diskutera många gånger om på många plan!




Nu ska jag nog försöka att sova jag också. Jag ska ju upp med barnen i morgon. Det ska göras frukost, kolla på julkalender såklart och få iväg Saga till skolan och sen blir det väl bus och lek med lillkillen som härjar för fullt här hemma!

Och orden!! Ja orden har börjat explodera ur hans mun nu. Han är så otoligt duktig men det kan jag skriva i ett annat inlägg :)


Nu önskar jag er en god natt och hoppas att ni får sova gott och vakna upp till en dag full av nya möjligheter och lycka!
Kramar!

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Menar vart enda ord! :)



Var faktiskt riktigt roligt att sitta på marknad.. Vi funderar på att sätta oss på Orsa marknad till våren försöka sälja lite.. Får se hur det blir. :)



Det här med jobb är ett jävla gissel! Dahne får ju inte heller tag i nåt långvarigt jobb, hattar fram och tillbaka mellan olika hela tiden.. Att det ska va så himla svårt alltså! Och så ångesten över att pengarna inte räcker till sen.. :/



Men du.. Vad vacker du är! :)

2011-12-12 @ 13:20:41
URL: http://sandravardag.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0