Velpanna!


Velig vad gäller att köpa något till mig själv? JA!

Vi tog oss som sagt en tur in till dollarstore. Jag kände att jag velade komma iväg en sväng och det var länge sen jag var dit. Det var också vääääldigt länge sen som jag köpte någonting till hemmet för att piffa till lite och tänkte att jag kanske skulle hitta mig någon fin liten sak. Dom har ju så bra priser och brukar alltid ha något som jag tycker om.

Plockade först på mig några tavlor som var fina 3 st och 2 st som jag tog endast för att ramarna var sååå fina men dom var i guld men jag tänkte att jag skulle spraya dom vita, det hade blivit sååå snyggt men NEJ jag la ifrån mig dom. Hittade en söt lykta och en stor fin glaskupa som jag lade i vagnen, sen gick jag och plockade på mig lite sånt som är nödvändigt tvål, diskmedel, ajax och sopsäckar bla. Gick bort till gardinavdelningen och såg söta hissgardiner som jag velade ha, dom fanns i gråaktig färg med vita prickar och vitt med gråaktiga prickar. Jag velade ha dom vita men dom var självklart slut så jag funderade på om jag skulle ta dom gråa men nej jag kan ju kika sen om det kommit in av dom vita nästa gång jag är dit.
På väg till kassan började jag snegla på lyktan "Så fin är den väl inte?" jag gick och la tillbaka den dum som jag är 30:- vad gör det då?
Mot kassan igen! Jag sneglade på glaskupan. Var fan ska jag ha den då. Men 100 spänn är ju ett kap faktiskt. Äääääh jag kan åka hit igen sen! Jag la ifrån mig den också.

JAHA!

Jag åkte alltså därifrån med endast "nödvändigheter" !!
Visst det blev ett billigare kalas men varför är jag så velig och snål emot mig själv? Jag gör alltid så. Men vad gäller att handla till andra så köper jag hellre någon sak extra. :)

På vägen hem i bilen så började jag att tänka på hissgardinerna. Det hade ju faktiskt blivit bra med den färgen också!! Varför köpte jag inte dom??



ÅÅåååh Jag kan bli galen på mig själv ibland. Finns det någon som känner igen sig?

Nu sussar Kevin sött och Saga och jag har precis fått i oss lite kvällsmat. te och smörgåsar! Gott gott :)



Underbara älskade!! <3


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag känner igen mig precis!! te.x Till Linus och barnen kan skor och jackor lätt kosta 500-1000 kr styck men mig själv ska jag alltid ta det billigaste jag hittar! Jag förstår inte varför man är så.. Dumt är det iaf :) Tack så mycket för gratulationerna! De är beräknat den 15 dec så jag är alltså redan i vecka 23. Vi har sagt att vi vill ha 3 barn tätt. De tog bra lång tid innan jag blev gravid med Marwin trots att vi började försöka när Sebbe var ca 1 år. Denna bebis var inte planerad..(Fullt ammande också) vi ville ha tätt men inte SÅ tätt :P Men nu när de är så är vi ju forstås bara glada. Jaha du kände så med andra förlossningen? :) Jag tyckte den var så enkel.. Ont såklart men de gick så fort så man orkade med. Jag har inte haft någon bedövning på någon av dom så jag tyckte att smärtan var samma. Skulle vilja testa ryggmärgsbedövning denna gång bara för att få känna skillnaden :)



Kram

2011-08-09 @ 20:54:21
URL: http://www.enungmammasdagbok.devote.se

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0