Mycket gjort & Älgbesök!


Haydeeehoo :)

Vilken dag!
Den här dagen har varit hur lång som helst tycker jag. Jag har hållt på i ett ända sen jag vaknade med diverse "to doos" här hemma och det är väl för att jag har fått så mycket gjort som det känns att dagen har varit lång.
Jag har gått igenom i våran skrubb och tagit fram våde höst/vinter skor och jackor med mera till Saga för att se vad som fortfarande passar och plockat fram saker så jag vet vart det finns inför skolan som börjar på Tisdag!

Tvättat! Herregud vad jag har tvättat. Allt är upptvättat, 5 maskiner tvättat, torkat, ihopvikt och inlaggt i garderoberna. Lekt med Kevin och myst för fullt. Dammsugit, tagit reda på disk och gått igenom berget med post. Ja hur mycket som helst har jag hunnit med hellt enkelt!

Efter maten "kokt torsk, potatis och äggsås!" så vilade vi magen lite och så for vi hem till mamma och pappa. Där dracks det kaffe, chokladboll till det och så fick vi äta lite nybakt tunnbröd som mamma stog och gjorde när vi kom dit. Huuuur gott som helst.
Jag hjälpte pappa att sätta upp ett tält för att kolla så att allt fanns till det eftersom att min storebror och hans tjej samt lillebror och flickvän ska åka till Norge och bila runt. Dom åker i morgon! Jag är inte aaaaaaaalls avis! haha...
Jäkla lyx! Jag vill också dit och hälsa på släkten, se den underbart vackra naturen, strosa runt i stan "Bergen" och sätta en blomma på farmor och farfars grav! Saknar er varenda dag!


Vid kaffestunden hemma hos dom så hör vi helt plötsligt att granntanten ropar till en annan granne att det står en älg i hennes trädgård!
Han sprang bak dit och helt plötsligt kommer dom  båda springandes, älgen var på väg att attackera!
Mamma gick ut och dom försvann bakom huset igen och lyckades skrämma undan älgen.
Efter att alla gått in igen så kommer Saga efter ett tag och säger att älgen står ute på vägen. En liten kalv smyger sig bak i trädgården igen och tätt efter kommer också mamman!

Pappa och Benny går ut och jag kommer också efter. Jag vill ju ha en bra bild! haha :)
Men älgarna åt lite broccoli som dom gör ganska ofta tydligen och sen försvann dom ut i skogen så jag fick ingen bra bild.
Jag tog en bild när jag stog på balkongen innan så den lilla kalven fick jag med i alla fall :)



Det är så himla dåligt att det inte går att zooma med mobilkameran.. Men men kalven syns liiite i alla fall haha.

Nu ska här mysas!
Önskar dig en trevlig kväll!


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0