Norgeresan Dag 2




Vi vaknade upp till solsken! Underbart!



Pappa och Tobbe.



Saga hjälper Daniel att packa ner sovsäcken.



Vi vägen jobbade vägarbetare så det lät väldigt högt. Mindre underbart så vi packade ihop ganska så fort.



Saga, Tobbe och Sara hoppar på studsmattan.



Dags att åka vidare. Kevin var otrolig! Nöjd och glad.



Nu har vi kommit upp på underbara Hardangervidda! Mycket fina stugor överallt. Här uppe befinner vi oss på en höjd på 1252 m över havet! Vi åker alltså uppe på bergstopparna.



Pappa & Kevin <3



Här uppe växer det inga träd eftersom att vi är så högt upp! Otroligt vackert!



Vi stannade till för att äta lite lunch. Borta på den stora stenen står Tobbe. haha man ser honom nästan inte :)



Sara, pappa, Daniel och Matilda. Här ska kokas soppa på stormkök.



Kevin satt och myste i gräset.



Arbetade som gräsklippare :)



Saga och Benny strosar runt.



Här äts det lite soppa och bröd.



Vi vandrade upp på en bergstopp.



Benny och Kevin vid en liten sten haha. Tro hur den hamnat där ellerhur? Kanske ett troll har kastat dit den :)



Utsikt ifrån toppen.



Låååååångt där nere ser ni bilarna occh husvagnen.



Jag och Kevin.



Daniel fotar! Det ser nästan ut som att man kan sträcka sig efter molnen här uppe :)



Benny och evin. I bakgrunden ser ni en varningskylt för får. Japp japp här uppe strosar fåren lösa.



Fina små hyddor.



Långt där borta ser man skymten av en glaciär!



Vi stannar till vid ett troll som står uppe på en höjd. Stenhögarna som står runtomkring kallas för Varp har jag för mig. Det står såna överallt och det är turister som bygger upp dom för att märka att här har man varit.



4 troll :)



Tobbe bygger en "Varp"



Här stannar vi till vid jag tror det är europas längsta vattenfall! Om ni tittar noga så kan ni skymta en hängbro där nere.



Jag, Kevin, Saga och Benny!



Här stupar det rakt ner bortanför Benny. Här går man fram på egen risk. Tro mig, det är ett antal som ramlat ner och även personer som gått rakt ut och tagit livet av sig!



Jag och Benny <3



Här har vi kommit fram till den andra campingen. Så himla fint!



En mindre trevlig händelse var att mamma lyckades låsa in nycklarna i bilen! Haha. Vi fick lov att ringa efter hjälp. Allt var inne i bilen och stackars Kevin var hungrig. Ja vi också såklart. Det var meníngen att vi skulle grilla direkt vi kom dit men vi fick vänta ett par timmar.
Jaja allt löste sig bra tillslut ändå och vi fick mat i magen. Lite smått panik att låsa in nycklarna i bilen ca 75 mil hemifrån :)



Vackert!


Fortsättning följer :)


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0