Kevins första steg! & Sagas första dag!


God kväll!

Nu har man kommit hem och landat.  Resan har varit underbar och jag kommer inom kort komma lägga upp inlägg om dagarna som varit! :)
Det tar ju lite tid att få över bilder och gå igenom dom.


Men nu till dagens stora händelser!

Jag klev upp tidigt i morse. Saga skulle ju upp till skolan. Hennes första dag i 1:an!
Hon skulle duscha vilket hon inte han igår för att vi kom hem så sent och jag velade hinna sminka mig osv innan Kevin skulle vakna och få gröt men morgonen blev kaos!
Allt jag skulle ha i stort sett var borta så att morgonen bestog i stort sett bara av att leta saker! Saga hann duscha i alla fall och Kevin blev också klar men inte jag. I sista stunden så hittar jag inte Kevins skor och inte hans mössa heller. ÅÅÅÅåååh jag velade slita håret av mig!
Jaja så kan det gå när man varit bortrest. Mössan och skorna har fortfarande inte dykt upp men så småningom så hoppas jag att dom gör det.

Vi gick fort upp till skolan. Jag vill ju vara med såklart och se hur dom har det och så måste jag ju få lite info om vilka dagar dom går, vilka tider mm vilket jag inte hade fått reda på. Dåligt tycker jag att dom inte hört av sig!


Vi hittade till rätt klassrum och det var superfint där inne. Dom har ju byggt ut skolan och Saga har fått klassrum i den nya delen!



Spänd på att få börja! :)



Här sitter hon brevid sin bästa vän och arbetar i den nya skrivboken med bokstaven O.

Stora tjejen som börjat skolan PÅ RIKTIGT nu :)
När hon kom hem hade hon haft en bra dag i skolan förutom att killarna är dryga och bråkiga tyckte hon. Hon sa också att det var dåligt att dom inte hade något lekrum och då förklarade jag att nu har hon ju börjat gå i skolan på riktigt och då får man uppgifter att jobba med/lektioner och så är det lektid när det är rast. Hon var helt förkrossad över det.. Stackarn! :)


OCH IDAG!

IDAG TOG KEVIN SINA FÖRSTA STAPPLANDE STEG!

Hur stort är inte det! Inte ens 9 månader än och tar stegen redan! Han har bråttom verkar det som. Söta lilla vänen vad stor du blir!
Jag gick hem till mamma för att låna hennes bil och handla men innan så satt vi på golvet jag och Kevin och så släpte jag taget när han stog upp för att jag tyckte att han stog så stadigt och då stog han bra länge själv så mamma sa att nu är det nog nära "kom till mormor då" sa hon och sträckte ut armarna. Jag släppte och han stapplade iväg 4 steg!
Sen kunde vi ju inte sluta! haha.
Vi fortsatte och fortsatte och han gick och gick fram och tillbaka mellan oss!

ÅÅÅååh Vad rörd jag blev! Det kändes i mammahjärtat vill jag lova!

Nä nu ska jag gå och steka lite äggröra och bacon sen får vi se hur långt jag kommer med norgeinläggen!

Trevlig kväll så länge!


Kraaaam <3



Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0