Härligt.


Nu har man njutit av årets första grillmiddag! Ååå va gott det var!!
Snacka om att man njuter för fullt nu när det grillas och solen värmen så skönt och så är knopparna på bristningsgränsen nu såg jag också när jag var ut i skogen för att plocka lite påskris.. :)

Eftersom att Kevin var sjuk så vi har fått vara hemma så har vi hunnit med lite saker. Igår putsade jag alla fönster och städade lite i köket och Benny var ute och fixade på baksidan med att göra rent utemöbler, spola rent golv, slänga diverse skit och ställa i ordning osv.
Känns skönt att få lite ordning på vissa saker som tar sån tid att göra. Jag tycker om att städa men jag hatar att putsa fönster så det är som sagt skönt att ha det bakom sig nu.. :)


Nästa helg händer det mycket! Saga ska ha kalas både på fredag och på söndag, först på fredag (dagen hon fyller) för släkten och på söndag för sina kompisar. På torsdag och fredag är det marknad så på torsdagen ska vi väl hinna med det och på lördag så är det ju påskafton så då blir det nog lite påskmat.. FULLSPÄCKAT schema verkligen. Så lite prestationsångest har jag fått och det är riktigt jobbigt!! Jag önskar att man kunde komma ifrån den här "Måste ha rent och fint för det ska komma folk svackan"!! Men för mig är det helt omöjligt.
Man städar innan kalaset för att det ska vara fint men det stökas ändå till lika fort och sen när det är över är det bara att börja om igen haha :)
Tänk hur man är, men jag är då inte ensam det vet jag :D





Vi har inte gjort något påskfint alls än. Jag brukar inte bry mig så mycket om påsken men ris brukar vi i alla fall fixa :)
Kanske målar vi något ägg också...

Pysslar och donar du mycket till påsk?

Hoppas att ni haft en riktigt fin dag idag och fått njuta av vädret <3


Kramar!



Kommentarer
Postat av: Malin O

Vi har inte haft nåt kalas hemma sen de började vilja ha många kompisar just av den anledningen att man måste städa så det är fint före å sen ska man måst göra om det direkt efter igen ;-) Men i år vill båda ha kalas hemma så får väl sätta upp ett partytält så får ungarna vara ute å leka å fika då N fyller i juni ;-) Värre med L som fyller på hösten... Å inte är jag nå noga om att hålla på hitta på massa lekar å sånt så barnen tycker det är så tråkigt men jag har svinsvårt för det då jag mest tycker det är jobbigt att fixa ;-)

Så du är verkligen inte ensam :p

2011-04-18 @ 09:46:33
Postat av: Emelie

Skönt att höra! :)

Jag är likadan. Vi har inte haft kalas för Saga tidigare så detta blir hennes första. Tänkte att vi skulle ha kalaset inne på lekkompaniet men näää, det får bli hemma så får vi väl se hur det går. :)



Ja men va skönt att han fyller på sommaren då dom kan vara ute och leka. Det blir ju svårare på höst, vinter som sagt.



Men som sagt, det är skönt att veta att man inte är ensam haha :)



Kramar!

2011-04-18 @ 14:00:56
URL: http://vitinspiration.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0