Impulsköp! :)


Idag blev det ett impulsköp till köket tack vare mamma och pappa. Telefonen ringde och det var mamma som var på en affär inne i mora och hade hittat ett bord med 6 stolar som hon tyckte att jag skulle ha..
Nog har jag behövt ett nytt köksbord och stolar länge men jag har ändå tyckt att det vi har duger så länge tills man väl har råd eller hittar något kap..
Jag sa att jag skulle prata med Benny om det och ringa upp och när jag väl ringde upp så sa hon att hon redan köpt det, hon hade sagt att dom skulle sätta en lapp med texten såld på och så skulle hon bara hämta ut pengar och lägga ut åt mig. Hon tyckte att jag var dum om jag sa nej till det där.

Bordet och stolarna hade tydligen kostat 12000:- på em möbler för 2 år sedan och nu såldes det för 3000:-
Inte långt efteråt så stod mamma och pappa utanför med släpvagn och hämtade upp oss för att hämta det :)

Snabba ryck minsann.. haha.

En bild på hur det såg ut innan. ( bild tagen i våras )



och med det nya bordet och stolarna..




Så idag blev det en liten uppdattering i vårat kök och jag är jättenöjd såklart :) Nu får man ju plats 6 personer vid bordet vilket vi inte fick innan då vi hade ett bord för 4 personer men 6 stolar vilket var väldigt trångt..
Vårat kök är ju inte så stort så nog är det lite trångt i alla fall men nu blev det ändå bättre och större kök är det ju inte så lätt att få om man ska bo i lägenhet.. Det är bara att hoppas på att man får flytta till hus någon gång.. Kanske inom 5 år i alla fall "hoppas på det"

ha en trevlig kväll..
Kramar

 

Kommentarer
Postat av: therese

Jätte fint!!! Men jag ääääälskar ditt gamla bord =P Kunde du inte köpt det nya för en månad sen istället!? Så hade jag köpt ditt!!

2010-09-09 @ 22:17:39
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: lotta karlsson

Hej Vännen!!

Och KANON FINT blev det!!

Kram till er alla!!

Trevlig helg!!

Love u!! Din moster<3 <3

2010-09-10 @ 08:43:33
Postat av: Emelie

Tack så mycket moster :)

Vad komiskt att du hade sett det dagen innan :)

Trevlig helg till er också!!

Love u too!! Kramar...

2010-09-10 @ 16:59:21
Postat av: Matildan

superfint bord, passar jättebra!!!

KRAM

2010-09-10 @ 17:52:50
URL: http://matrulsans.blogg.se/
Postat av: Malin O

Supersnyggt - vilket klipp =D

2010-09-11 @ 11:29:46
Postat av: therese

Jag la inte ut din kommentar på min sida nu- tycker inte det va nån som behöver läsa den och se att ni inte pratat osv. Men jag skriver till dej ändå så får du publicera kommentar eller inte. Ja, visst är det svårt när man har barn- man behöver prata om vissa saker men vet inte vart det hela slutar och då är det ibland bättre att låta bli och vänta- men det är inte bra det heller för då ligger det liksom i luften. Vi pratade idag och det blev bra. Ingen fara på taket och det hela va bara en skit sak! Men när kom han hem då? Fick du sitta uppe och vänta länge? Ja dessa kilon... Men jag ska ner men jag tar det lugnt. //Therese

2010-09-11 @ 13:41:51
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: sussi

Super fint ja jag förstår din mamma när det var så billigt.

2010-09-20 @ 10:02:11
URL: http://www.limsus.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0