Dagen blev absolut inte som planerat!!


Ja nu har dagen gått helt plötsligt och vad har jag gjort av det jag skulle?? haha nej ingenting.. Jag skulle duscha i morse men jag la mig i stället i ett skönt bad. Jag blev så avslappnad att jag höll på att somna, riktigt trött blev jag.
Benny kom  in och sa att han skulle ner och ta prover efter lunginflammationen så jag fick vackert kliva upp och klä på mig, snabbtorka håret och skjutsa ner honom. Jag hämtade även min far som skulle ha skjuts att göra lite ärenden och när vi kom hem igen så han jag bara sminka mig och fixa håret så var det dags att hämta Saga.

Benny fick något ryck så han tog tag i dammsugningen, disken och kläderna som skulle in i garderoberna "kors i taket" haha :)
Men glad och tacksam blev jag.
När jag kom hem med Saga så skulle ju hon såklart vara ute och leka och Benny satt vid tv-spelet så vad skulle jag göra? Jag kände mig fortfarande trött efter badet och jag lade mig på soffan och somnade!!
Jag som aldrig sover dagtid.. Men jag måste ha varit riktigt trött för jag sov 2 timmar till Benny sa att det var mat. Nu känner jag mycket piggare men fortfarande seg i kroppen så jag vet inte om jag kommer att göra så mycket mera idag.
Jag behövde nog en riktig  vilodag kan jag tänka mig. Jag har känt av trötthet hela veckan men man trotsar ju och håller på med allt som ska göras i alla fall.
Kanske jag är superpigg nu i helgen i stället? :)

Som sagt så blev dagen absolut inte som jag hade planerat. Jag som hade tänkt utöva en hel del här hemma.. Men nu hjälpte ju Benny till en del så det var ju riktigt skönt, vilket bidrar till att man kan slapna av lite mera också..


Nu är det helg så nu får jag sova igen haha.. Det är ju så när man har barn, även om man inte jobbar själv så måste man ju upp för att hon ska till skolan. Ingen vila ingen ro nu längre haha.
Det var ju skillnad när hon gick på dagis, då kunde man ju ringa och tala om att hon fick vara ledig om man inte orkade upp. Nu är det slut på dom tiderna vilket kan vara både skönt och jobbigt speciellt när man är morgon trött som jag är.
Men samtidigt så är det ju skönt att vakna tidigt och få saker och ting gjorda så har man ändå hela dagen kvar till annat sen :)


Har ni haft en bra dag??



Kramar <3


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0