Att göra :)


Dagen idag började mindre bra pga att jag vaknat med dåligt humör. Ingenting var planerat för den här dagen men som jag skrev i tidigare inlägg så kändes det som att det fanns hur mycket som helst att göra.

sååå...



Jag satte mig ner och gjorde en "Att göra lista" :)
Jag är ingen människa som gör listor men det händer och idag var en sån dag. Jag tänkte att det kan vara skönt för mig att få en uppsikt samtidigt som ja slipper att gå och påminna mig om vad som ska göras hela tiden..
Och så klart att Benny kunde se att det finns en del att göra och att han kunde hjälpa till med något kanske.
När han såg listan så satte han faktiskt igång med en av punkterna och det slutade med att han och jag tillsammans betat av lite mer än halva listan :)

Det kändes riktigt bra och mitt humör blev bättre ju mer vi fick gjort..
Det sista vi bockade av på listan var att åka ut i skogen och plocka ris.. Vi åkte och tog en säck med enris och sen åkte vi hem för att laga lite mat.
Efter maten så bar det iväg in till mora och dollar store en sväng innan dom han stänga och så handlade vi på både willys och MAXI.

Idag har jag köpt blöjor :) Det kan ju vara skönt att ha hemma, så slipper man tänka på det första tiden. Köpte  även babyolja och zinksalva.
Jag har även tvättat upp en maskin med baby kläder och ska tvätta en till i morgon :)
Det är så mysigt att pyssla med såna här bebis saker nu när det börjar närma sig..


Nu blir det en kopp te och så tjatar Benny och Saga om att titta på film.. "pettson och findus" :) Saga är ledig i morgon pga planeringsdag så vi får väl se. Det blir väl att kika på film då antar jag..


Trevlig kväll <3


Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0