Vattkoppor, skolfoto och shopping!!


Hej på er.

Nu har jag precis satt mig ner i soffan med min trötta lilla plutt brevid mig som tittar på barnprogram. :)

Dagen började av att jag blev väkt av att Saga ropade "mamma mamma titta jag har fått vattkoppor, jag har flera stycken!!"
Mycket riktigt så var det. Hon var ovanligt trött igår kväll när vi var hos mamma och hon kändes varm så vi antog att det var något på g och det går ju vattkoppor så vi har bara väntat på att hon också ska få det. Så jag ringde till skolan i morse och sa att hon fick vara hemma men dom hade ju fotografering på skolan idag så det är ju så typiskt. Jag vill verkligen att hon ska vara med. Förra året så fick vi inga foton pga att hon var ledig den dagen och vi hade inte ens fått information om det och dom ringde inte heller vilket jag blev irriterad över men men.
Jag sa att vi skulle komma upp och ta fotot idag i alla fall och det gick bra.

Så vi klev upp och åt frukost eller ja, jag åt och Sag fick endast i sig juice. Vi fixade i ordning henne




Duktig var hon som orkade krångla så trots att hon var sjuk. Som tur är hade hon bara lyckats få en endaste i ansiktet.
Ja så vi åkte upp till skolan endast för att ta kort och sen åkte vi raka vägen ner till ica för att handla smör och  mjölk, men det blev kött också haha dom hade ju halva priset på grytbitar och fransyska så att man kan göra sig en god porterstek någon dag kanske :)
Blev lite tom och jerry kex åt lilla sjuklingen också.. Sen tog vi oss en tur till mamma där Saga la sig på soffan och jag och mamma drack lite te.

Vi kom att prata om vad som fattas till bebisen och då beslöt vi oss för att åka in till mora och kika lite.




Det blev lite shopping och även shopping som var helt oplanerad haha. som vanligt..
Jag hittade bland annat

* Två mössor till bebisen 39,90:- H&M
* Tre par strumpor till bebisen 39,90 :- H&M
* Ett par tjockare "strumpor/tofflor" till bebisen 49,90 Lindex
* En baby björn bärsele till bebisen 50:- Röda korset
* Ett 2-pack med tights till mig "bästa gravidplagget!!" 149:- H&M
* Ett par vinterskor till Saga som jag glömde ha med på bilden 40:- Röda korset
* 3 2-pack med stora batterier till själsängsmobilen 60:- sammanlagt Dollar store
* En sjal till mig 40:- Dollar store
* Ett våningsfat att ha frukt och dylikt på 200:- Dollar store

Det enda som var planerat att handla var strumpor och mössor till bebisen :)
Ni ser hur det kan gå....




Har länge, länge velat ha ett våningsfat och nu kunde jag inte låta bli :D


har ni haft en bra dag?
Kramar <3



Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0