Graviditetslista! :)


Jag fick veta att jag var gravid:

22 mars 2010. 



Såhär fick jag reda på det:

Mensen var försenad ett par dagar så jag hade bett Benny att gå ner och köpa test dagen innan. Så på morgonen när jag vaknade så gick jag in på en gång.. Jag satt som på nålar och väntade i ett par minuter innan jag vågade titta :) Benny låg fortfarande och sov och när jag tog tag i stickan och tittade så visade den positivt. Känslan var nästan obeskrivlig!

Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:

Jag gick in till Benny på en gång och ruskade om honom.. Han tittade på myg alldeles yrvaken och jag vräkte ur mig att jag är gravid. Han såg inte ut att fatta någonting men efter att ha sagt va? ett par gånger så förstog han och smilet på hans läppar blev allt större.
Helt plötsligt så kramades vi hårt med tårfyllda ögon båda två :D Vilken lycka..

Såhär reagerade min omgivning när dom fick veta:

Alla reagera positivt och blev jätteglada. Många tyckte att det var på tiden att Saga fick ett syskon haha.

Jag tror att det kommer att bli:

En till liten flicka. Men samtidigt så kan jag känna att det är en pojke. Benny är helt säker på att det blir en pojk. Spännande ska det då bli!
Ibland önskar man nästan att man visste men det är det här som är själva spänningen kan jag tycka :D

Det här undviker jag att äta och dricka:

Jag äter det mesta. Men såna saker som en gravid ska undvika att äta äter jag inte i alla fall. tex lever, insjöfisk eller desertostar "mögelost" mm så det gör mig ingenting. Det jag undviker att dricka är ju självklart alkohol men det dricker jag ju aldrig i vanliga fall heller. Jag dricker vatten, mjölk, juice och te :)

Lukter som jag inte klarade av i början:

Doften av ciggarettrök och matos.

Första gången det rörde sig i magen:

Den 3 Juli i gravidvecka 20 kände jag och Benny dom första "riktiga" sparkarna. Innan det i ett par veckor hade jag väl kännt hur det rörde sig smått i magen men det var ju ingenting som kunde kännas  på utsidan.

Musik jag spelar för bebisen i magen:

Ingen speciell alls. Lyssnar mest på radio när jag kör bil.

Magen började att synas:

Ganska tidigt tycker jag. Men andra tyckte väl inte att det började att synas fören v 14-15 kanske..



Såhär kände jag vid ultraljudet:

ÅÅÅ vad vi hade längtat efter ultraljudet... Saga följde också med in men för henne var det väl intressant dom första minutrarna bara :)
Jag och Benny kunde inte slita blicken ifrån skärmen där den lille sprattlade runt för fullt och tröck ifrån sig med benen. Benny var helt överlycklig och sa flera gånger att han verkligen kunde se allt nu.. och förstå vad som var vad. Med Saga tyckte han inte att han såg någonting nästan..



Första gången jag hörde bebisens hjärtljud kändes det:

Helt otroligt såklart. Man hade ju nästan glömt bort hur det lät men när vi hörde bebisens hjärtljud och att dom dunkade på så fin så kände jag verkligen hur en lycka spred sig i kroppen. UNDERBART <3

Det första mammakläderna var:

Ett par jeans och en långärmad grå tröja ifrån H&M.

Mina favorit mammakläder:

Jag har trivts bäst i tights, leggings och långa tröjor och linnen eftersom att det setat bäst och avslappnat.


Kommentarer
Postat av: therese

Tror inte man kan ta svartvita med någon digitalkamera, jag gör om bilderna i picasa3 ett gratisprogram som går att ladda hem från nätet :)

2010-10-07 @ 14:52:09
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Ailonatasha

Incredible site!

2011-01-26 @ 16:16:49
URL: http://ailonatasha.blogetty.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0