Rulltårta..


Idag bakade jag och Saga en choklarulltårta med smörkräm! ÅÅÅÅ Nomnom vad god den blev. Jag vart väldans glad eftersom att det var första gången jag gjorde en rulltårta och hade ingen aning om hur det går till...
Egentligen så tycker jag att det borde vara en bruksanvisning till recept som tex bilder osv haha :D
Det finns så mycket konstiga  ord i recept också som tex "Stjälp upp" vad är det? Hur gör man när man stjälper upp??

      

Jag är ingen vidare receptläsare har jag märkt haha.
Jämt när jag bakar så är det alltid något som jag missar men det går ju oftast bra ändå :) En gång glömde jag smörja formen och en annan gång var det att ägget skulle vara uppvispat men men det fungerade ju i alla fall. Denna gång glömde jag dock ingenting :D


Idag har varit en ganska så händelselös dag. Har varit hemma hela dagen utan att göra någon vidare nytta. Jag har verkligen inte haft någon lust till att ta tag i någonting här hemma. I morgon däremot hoppas jag att jag har lite mer energi och ork. Jag hatar verkligen såna här dagar när allt bara käns bläää, och allt käns tråkigt.

Längtar verkligen tills Benny kommer hem :)
Imorgon ska jag på besök hos barnmorskan igen.. Tro om den lilla rackaren har fixerat sig nu??


Ikväll blir det soffan och en kopp te som vanligt och så hoppas jag att jag får kramas lite med min stora tjej :) Hon är ju så stor nu så det här med att sitta och mysa och kramas blir det inte så mycket av längre.. Hon har ju alltid en massa annat som hon ska göra eller så är det någon annan ursäkt haha Men snart får jag då mysa och gosa hur mycket jag vill igen :) *LÄNGTAR*


                                                             
                                                           Bjuder på denna haha


                                                                Ha en fin kväll...
                                                                    Kramar <3


 


Kommentarer
Postat av: lotta karlsson

Hej vännen!!

Vad duktig och fin du är Emelie<3 Såg väldigt god ut rulltårtan!! Ha det gott,,Hälsa familjen<3

Kramelikram<3

2010-10-19 @ 18:44:52
Postat av: Emelie

Tack kära moster!! :)

Ja den blev riktigt god. Ingenting slår väl hembakat? :) Den gick åt fort..



Hälsa familjen du också..Ta hand om dig!

Kramizar <3

2010-10-19 @ 22:09:07
URL: http://vitinspiration.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0