BM besök och ris sättning :)


Hej på er.. :)

Idag hade vi tid hos barnmorskan.. Man längtar alltid till dom besöken eftersom att man får veta hur läget är med allt. Som tillväxt, prover, info och såklart bebisens hjärtljud :)




Sist jag var dit var 1 månad sen. Men nästa gång jag ska dit är om 2 veckor så nu blir det tätare kontroller..
SF måttet hade denna gång sträckt sig till 32! Sist var låg det på 29 :) Hon kände också på magen hur bebisen låg och nu låg den med huvudet nedåt men det var fortfarande ruckbart :)
Vi får väl hoppas på att bebisen fortsätter att ligga med huvudet nedåt och inte får för sig att vända på sig..
Proverna såg bra ut förutom blodvärdet som var lågt. Jag förstod inte riktigt vad det innebar men hon skulle höra med läkaren i morgon om vi skulle göra något åt det. Jag tror att det har med järn att göra.
Bebisens hjärtljud var fina och låg på 130 :)
Jag sa till barnmorskan att man undrar lite om hur stort barn man får denna gång. Jag är ju lite orolig att detta barn också blir stort men samtidigt inte eftersom att jag äter mycket, mycket bättre den här gången och mycket har ju med kosten att göra. Hon kände på magen och tyckte inte alls att barnet kändes "större" än vad det ska vara nu så det kändes ganska skönt men man vet ändå aldrig :)
Jag vägde mig ju såklart också eftersom att det är deras våg som är den enda jag väger mig på och går efter. Så nu är det alltså en månad sen och vikten visade på +3,2 sen sist haha. Alltså har jag hittills en total viktuppgång på 16,6 kg..

Längtar tills nästa gång jag ska dit. <3


Jag har precis kommit in genom dörren, slagit mig ner i soffan och tryckt i mig en kladdkakebit som älsklingen precis bakat. haha ja så var det det här med kosten ja :D
Nej då skojja bara. Nog måste man väl förtjäna sig en bit gott när man varit ute och "jobbat"

Jag har nämnligen varit ute och satt enris i lådor och krukor.







Lite bilder ifrån framsidan..

Det känns skönt att ha det gjort samtidigt som det blir så verkligt att vinter knackar på dörren när som helst. Det står nog inte på fören den första snön ligger som ett täcke när man kliver upp på morgonen.
Brrr men samtidigt så känner jag ändå den här myskänslan när man sitter inne i värmen och bara njuter av att titta ut på det fina vita landskapet och veta att man har det varmt och skönt, tända ljus, en kopp te eller varför inte en god måltid :)

Synd bara att vintern är så låååååång.. Man hinner ju tröttna liksom..

Ha en fortsatt bra dag.
Kramar <3

Föresten... Är det någon som vet hur man kan få så att man kan ändra textstorlek på bloggen. Som nu när jag skriver inlägg så skulle jag vilja kunna variera storlek och kanske också textstil..?
För den möjligheten finns ju inte verkar det som??

Hoppas någon av er vet :)




Kommentarer
Postat av: Anna - Gravid ♥

Å visst är det härligt när besöken tätnar! Skönt att besöket gick bra! Det där med blodvärde är ju sååå vanligt...



Ja herre min je jag ser ut som barbamamma! haha!!

Men som sagt, så värt det!



Mmm Känner på mig att jag är en av dom som kommer få "tampas" med magen ett tag efteråt..



Såklart man blir lite avis på att en del ser ut som fotomodeller både som gravida och direkt efter att ungen ploppat ut!



Kramen

2010-10-05 @ 15:55:20
URL: http://annacondas.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0