BM besök igen.



Idag var det dags för ännu ett besök hos barnmorskenan. Jag klev upp i morse och åt en mysig frukost med min sessa och skjutsade bort henne till mamma så att jag kunde åka ner ensam. Det är nog inte så smart att ta med henne när hon har vattkoppor och sen är det väl inte det roligaste för henne heller.

Det var ett trevligt besök och vi pratade om allt möjligt. Jag sa att jag inte hade hört något om proverna som togs förra måndagen men då kollade hon upp det och såg att både blodvärdet och feretininvärdet eller vad det heter var låga. Men hon skulle fråga doktorn i morgon och antagligen så hör han av sig om jag måste börja med järntabletter eller ej..

Hon kände på hur bebisen låg och kände bra länge på magen. Hon tyckte ändå att huvudet ännu var lite ruckbart men nästa gång jag ska dit så skulle hon be den andra barnmorskan också att känna eftersom att hon vill vara helt säker på hur bebisen ligger.
Hjärtljuden var jättefina, tror dom låg på 135. SF måttet hade ökat från 32 (som det var sist) till 34. Allt var bra i alla fall och på vägen ut så ställde jag mig på vågen. Sen sist (2 veckor sen) Så har jag gått upp 1,4 kg.
Total viktuppgång hittills: +18 kg.
Imorgon ska jag på föräldragrupp. Får se hur det går och hur det känns.


Efter BM besöket tog jag, mamma och Saga en tur till mora för att komma ut lite. Det har ju varit såååå himla trisst väder dom här dagarna och jag har haft så himla tråkigt och bara känt mig trött så det var skönt att komma ut lite. Visste ni att dom fått in hissgardiner på dollarstore???! En massa annat fint också för den delen.
Det var mamma som sa det till mig så jag fick ju lov att springa in och köpa en till Sagas rum där det inte sitter några gardiner alls.. Det blev en grön till hennes rum och sen måste jag köpa till vardagsrummet också men det blir sen det.
Ska se om jag lyckas sätta upp den i morgon. Sen det tapetserades om där inne så måste jag ju sätta upp gardinstängen på nytt igen.


Fick lov att ta en bild på Saga nyss haha.. Hon var så trött så hon tvärslocknade på soffan.. Ser ni vad hon har i örat? :D




Det var väl skönt att stoppa en kula i örat och somna antar jag :D Mitt <3


Nej nu blir det sängen för min del.. Riktigt trött nu..
Sov så gott!!



Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0