Julträd.


Ja varför köpa dyra dekorationer när man kan fixa eget?



Denna söta lilla julträdsdekoration kostade mig 30 kr att sätta ihop själv och det känns ju mycket roligare när man har gjort det själv :)


Fortfarande ingen bebis......... :(
Man bara väntar och väntar nu. Allt är  jobbigt nu och tålamodet är inte det bästa kan jag säga.

Igår på kvällen så tog jag tag i julpyntadet eftersom att jag skjutit på det hela tiden av olika själ. Vi hade först varit hemma hos mina föräldrar hela dagen och gjort köttbullar på 14 kg! haha Ja 14 kg!! :D Så nu finns det mycket köttbullar i frysen :P
Var ganska trött redan när jag kom hem men jag kände verkligen att jag velade få det gjort så jag satte igång med att stryka gardiner och Benny fick i uppgift att sätta upp en gardingstång i sovrummet.

En sak kan jag säga!! Jag har aldrig ångrat mig så mycket för att ta tag i hemmet någonsin som jag gjorde igår kväll. Det tog tid, jag fick ondare och ondare i fötter, ben rygg och fogar. Men jag är ju som jag är. Står sakerna framme så kan jag inte sluta fören allt är klart.. Jag kan bara inte lämna arbetet i mitten på allt, då skulle jag bli galen..
Efter att ha sprungit runt som en yr höna i alla rum och tappat och plockat saker hela tiden och äääääntligen fått i ordning på det mesta så bestämde jag mig faktiskt för att lägga mig..
På sängen låg det lite småprylar somm jag fick lov att plocka bort och då  brast det!!
För varje steg jag hade tagit dom sista 5 minutrarna så gjorde det så J*vla ONT!! Så jag satte mig helt enkelt på sängen och grät. Hungrig var jag också.
Snälla älsklingen hjälpte mig med det sista och fixade smörgås och juice så att jag kunde lägga mig.. Det har nog aldrig varit lika skönt att lägga sig som igår.. :)

När tänker ni julpynta? Eller har ni kanske också varit tidiga i år? :)

Nu är det ju fixat. Käns helt underbart att ha allt gjort och att gå runt och bara njuta av det just nu. Jag älskar att springa runt och fixa och pyssla i min egen värld men igår blev det till en riktig plåga.


Just nu sitter jag och väntar på Pizzan som är i ugnen :P
Det kurrar i magen känner jag. Benny och Saga har varit duktiga att fixa hemlagad pizza så det ska bli riktigt gott.

Idag är det julskyltning här i orsa också. Får se om vi tar oss en sväng efter pizzan sen..
Vad har ni för planer?


Kramar <3




Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0