Förhoppningsvis det sista..


Har precis kommit hem ifrån barnmorskan. Idag "masserade" hon och kände efter.
Barnets huvud är fortfarande ruckbart men hon kände att jag var mjuk och mogen så det är ju i alla fall som det ska.
Det gjorde inte ont när hon masserade men det kändes lite i alla fall. Hoppas nu att det ger effekt och retar igång det hela :)

SF måttet hade vuxit med 1 cm till 38, Hjärtljuden var fina och bebisen verkar må riktigt bra där inne. Min vikt hade ökat ytterligare 0,9 kg.
När hon skulle gissa vikten på bebisen så sa hon att hon tror inte att den ligger på 4,5 i alla fall utan strax ovanför 4 kg.

Idag skickade hon även en remiss till mora lasarett så att dom kommer att höra av sig till mig. Förhoppningsvis får vi tid på fredag redan men det kan bli på måndag också.
Så om inget har hänt innan vi ska dit så ska vi dit för ett extra ultraljud, lite provtagningar osv för att se att allt är som det ska och en tid till igångsättning.
Nu hoppas vi ju självklart att bebisen vill titta ut innan det... Men är det så att man ska gå över så jäkla länge så är det väl så då.. Men en sak är då säker, att inom den närmsta tiden så har vi i alla fall våran lilla bebis här hos oss och njuter för fullt :)


Förhoppningsvis så var det de sista bm besöket nu...
Om jag inte får tid fören nästa vecka så ska jag till barnmorskan igen på torsdag för att försöka en andra gång med att massera.


Idag säger jag GRATTIS till HELENA!! "Svägerskan" Som fyller år idag.
Trots tjat så verkar hon inte få sin vilja igenom att bebisen skulle komma idag :)
Igår fyllde även lilla Enya år!! <3
Mitt kusinbarn. Hade bebisen kommit igår så hade det ju varit lite tufft med tanke på att jag och min kusin fyller år samma dag och då hade ju våra barn fyllt samma dag också :) Men så blev det ju inte..


Tro vad man ska göra nu då? Bara vänta på att få besked om tid till mora..

Hoppas ni får en bra dag!!
Kramar!! <3





Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0