En hemmadag.. Gravidvecka 40!!


Hej på er.



Jag fick en lite annorlunda bukett idag. Haha. Saga hade plockat ihop lite dött sly och tallris i en bukett till mig så det satte jag ju såklart i en "vas" :D Vilken fantasi men det var ju faktiskt ganska snyggt ändå :)



Det har kommit upp 2 till kulor med belysning i. Jag har 2 "innefönster" 2 fönster så man ser igenom köket till hallen. Där kom det upp 1 kula i varje. Mysigt blev det.
Jag funderar lite på hur jag ska göra med julpyntningen? Jag kan ju få bebise när som helst och inte nu i helgen utan nästa helg så är det ju första advent... Ska nog ta det någon dag nu så att det är gjort när bebisen kommer, om inte bebben vill kika ut nu dom närmsta dagarna såklart.

Nu är det riktigt kallt ute, träden är så där vacker vita av kylan men idag har det varit dimma hela dagen.
Idag har varit en dag att spendera inne bara. Har dammat och gjort rent lite och Benny tog dammsugningen så det var skönt.
Har setat och limmat in lite bilder i fotoalbum också men fick lov att sluta när limmet tog slut. :)
Jag har huuuur mycket kort som helst som ska in i album och ännu mera som måste framkallas, jag litar inte så mycket på det tekniska. Tänk om alla bilder bara skulle försvinna!! Då hade jag blivit riktigt ledsen.. Men då käns det ju skönt att framkalla med jämna mellanrum så att man har riktiga kort, det är så kul att ha album att ta fram och titta i tycker jag :)

Idag är det EXAKT 1 VECKA KVAR till beräknad förlossnning.
Benny är hemma men det kan hända att han ska iväg och jobba nästa vecka en sväng så jag är riktigt nervös nu om han åker iväg och allt skulle dra igång! Men vi får se hur det blir om han åker iväg eller om han blir hemma. Får ju nästan hoppas på att bebben vill kika ut innan det då..
Jag känner ju just nu att bebisen får komma när som  helst.. 2 dagar i rad har jag vaknat upp och tänkt "nähepp inte inatt heller" haha :D
Det kan ju hända när som helst nu men med Saga gick jag 6 dagar över tiden så då kommer jag ju säker att gå över denna gång också, men det vill jag ju inte..


Jag var till barnmorskan igår. Allt var jättebra och hjärtljuden låg denna gång runt 135 :) SF måttet hade ökat hela 2 cm alltså ifrån 35 till 37 och jag hade ökat hela 2,5 kg i vikt!! Herregud tänkte jag då. Förstår inte alls hur jag kan öka 2,5 kg på 2 veckor haha men men det är väl så då. Jag har alltså gått upp 20,9 kg (19,9 sen inskrivning.)
Nästa gång jag ska dit är på tisdag och då ska även urinprov lämnas eftersom att jag åkte på urinvägsinfektion nyligen. Skönt att den är över :)

Ja nu är det bara att vänta....


Idag går jag ju in i VECKA 40!!
Snacka om att tiden har gått fort!! Jag är alltså inne på min "sista"? vecka på gravidiiteten. Nästa onsdag så är det bf-dag!


   

Tänk att bebisen är helt klar nu! Den ligger där inne och bara väntar på starskottet :)
Om man ändå visste när det kommer att ske. Det är ju verkligen så att nu är det bara vänta och vänta och så heeelt plötsligt så blir man chockad, då är det dags. Bara att rycka alla saker som ska med och ringa efter ambulans!!

Jag är fortfarande inte orolig för hur det ska gå, det känns nästan overkligt att det är så pass nära som det är.


Snart börjar bonde söker fru så då är det tv som gäller :)
Ha en trevlig kväll!
Kramar <3







Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0