Duktiga vi :)


Idag har jag och älsklingen varit riktiigt duktiga! :)
Vi har sagt länge att frysen måste rensas och frostas av och idag så tog vi tag i det. Slängde mycket men märkte ju även hur jäkla mycket mat vi har egentligen! Sånt man inte tänker på.. Efter att ha tagit ut allt och stängt av frysen så fortsatte det... haha det ena skåpet efter det andra omorganiserades och rensades + lådorna.
Så nu har vi varit riktigt duktiga idag :)
Det blev ju såklart ett stort TACK till Benny som tog tag i det mesta och även fick göra det mesta pga att jag är lite stor och klumpig :D
Utan honom så hade ju inte jag tagit tag i det. Det är sånt som man vill ha gjort men inte orkar just nu..

Imorgon blir det kanske att ta tag i julprylarna. Börja sätta upp lite julgardiner och sånt.. Kan ju tyckas vara tidigt men vill nog helst att det är gjort innan beisen kommer än att böka med sånt efteråt..



Förra året gjorde jag kransar :)
Roligt och hur fint som helst men barrigt!! Dom torkar ju fort så man kan ju inte peta på dom försen det är dags att slänga bort dom..

I år blir det inga kransar.. Köper nog hellre färdiga som man kan använda år efter år istället. Men det är såklart snyggast med äkta tycker jag i alla fall..


Sitter just nu helt slut i soffan efter allt fixa och dona så nu blir det att ta det lugnt för min del. Kroppen behöver det känner jag och framförallt ryggen.
Magen har sjunkit riktigt rejält nu tycker jag så det är nog inte långt kvar :)
Tror inte att den kan sjunka mera nu. Den är också mer ivägen nu när den sjunkt tycker jag. Det är svårare att böja sig framåt tex eftersom att magen tar i på en gång nu och det är nästan omöjligt att sätta på sig skorna.


Vet ni vad det är på Lördag!?
Stora julköttbullerullardagen!! haha :D Då ska vi samlas hemma hos mamma och göra julköttbullar!! Världens godaste köttbullar och eftersom att jag bara äter hemmagjorda köttbullar så blir det ju såklart att ta hem och frysa in några kilo :)
Förra året har jag för mig att vi gjorde köttbullar på 10 kg haha. Det blir en del rullande... Ja så då är det ju bäst att familjen samlas och hjälps åt och så står mamma och steker allt.
TRADITION! Ja dett har blivit en tradition i våran familj :)


Ha en fin kväll!
Kramar <3



Kommentarer

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0