Blåbärsris, snö & julnojjor.. :D


Hej på er.

Har precis kommit hem ifrån en liten tur ut i skogen och en sväng på affären med mamma, mormor och Saga. Min mormor velade ha lite blåbärsris och göra fint. Eftersom att jag är höggravid och har svårt att böja mig så var ju inte jag till sån stor hjälp haha.
Riktigt riktigt kallt var det ute så inte hade jag någon lust heller riktigt att vara ute. Jag får tvinga Benny att plocka lite åt mig också sen, kylan var alldeles för jobbig idag för att plocka ris enligt mig.



Ja och i morgon ska den komma....

Vilken?



Ja snön!! :)
Jag längtar faktiskt men ändå inte. Men visst är det väl vackert och hög mysfaktor när första snön kommit?!
Jag vet att jag kommer då att mysa inne i värmen och bara njuta :)
Det är värre när man ska ut i den.

Imorgon kväll är det sagt att snön ska komma och så ska det snöa hela onsdag.. Ja vi får väl se hur det blir..

Jag kan ju säga det att jag längtar inte till att gå ut och krångla med en liten nyfödd i kyla och snöoväder, nej fy då stannar jag hemma haha :O


Clementiner..... mmmm......
Visst är dom goda??
Jag får bara lov att skriva dett. Jag köpte en sån där "nätpåse" med clementiner på ica igår och kanske hälften har jag och Saga redan tryckt i oss :)
Dom var verkligen suuuuupergoda..

Nu kommer dom här "julfrestelserna" :) Nästan varje dag i en vecka så har jag bara fått lov att ta några pepparkakor tillsammans med julmust eller varm choklad.. Och snart är det dags att köpa gräddost, gräddleverpastej en ask med wienernougat har jag redan köpt haha. Så ska det göras julköttbullar!! MUMS och så ska det ju vara tomtegröt, ischoklad, marispangodis doppad i choklad, bullar mm mm haha..

Jag älskar att frossa av det goda!! :D

Har ni någon favorit som kommer vid jultider??
Kommentera gärna... Kan vara kul att se vad andra har för nojja :)


Kramar!! <3


Kommentarer
Postat av: therese

Jag har haft julmatsnojja/längtan under båda graviditeter, så i den grad att jag dregglat då det kommit på tal!!

2010-11-08 @ 18:31:21
URL: http://theresevarld.blogspot.com
Postat av: Sandra

Julmusten! Men jag vägrar dricka det innan det är första advent. ;)

2010-11-09 @ 15:45:31
URL: http://sandravardag.blogg.se/

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0