Att vara höggravid...


En ny morgon.
Ingen bebis.
Stor som ett hus.
Vaggar fram som en anka eller så ser det ut som om jag skitit på mig ibland.
Att vända sig i sängen tar ca 1 min kan det kännas som.
Det värker till så att man knappt kan stå emmelanåt.
Bebisens rörelser är så stora och kraftiga när dom väl är att man spänner sig som en fjäder, rätar ut ryggen och inte kan röra sig speciellt.
Har man sammandragning när man sitter i soffan tex så är det bara att sitta kvar, helt lönlöst att försöka ta sig upp.
Inga kläder passar som dom ska.
Jag tappar allt eller välter omkull saker.
Står jag i vårat lilla kök sammtidigt som någon annan så får typ den andra gå ut för att jag ska kunna komma förbi och fram.
Att torka bordet är ett dilemma, jag måste flytta stolarna eftersom att stolsryggarna tar i magen och så måste jag springa runt bordet överallt eftersom att jag inte kan "lägga mig" över det..
Snart ska jag duscha men att tvåla fötterna kan jag se i månen efter haha.
Trött.
Tung.
Andfådd.
Kan börja gråta när som helst över vad som helst.
Att sätta sig och att ta sig ut ur bilen är något som kräver energi.
Och varför ska allt vara i fisknivå?? böja böja böja, direkt man får lov att böja sig så tappar man andan för en stund.
Att inte göra nr 2 på 1 vecka är inget ovanligt... Inte undra på att man går upp i vikt haha.
Telefonen ringer endast när den befinner sig så långt ifrån en som möjligt och när man precis har satt sig ner, ja så missade samtal är inte heller ovanligt.


Men visst är det väl underbart att vara gravid ändå? :)


Imorgon är det dags för ett bm besök igen om det inte hänt något innan. Hoppas att hon kan "snabba på" det hela lite :)


Nu blir det duschen..
Kramar <3




Kommentarer
Postat av: Daniel

Det verkar onekligen jobbigt, kan inte ens föreställa mig hur det känns. Tänker på dig hela tiden och ser verkligen fram emot att få träffa den lille snart! :)

Sköt om dig syrran!

Kram!

/Daniel

2010-11-29 @ 13:52:56
Postat av: Emelie

Tack kära bror!!! :)

Ja jobbigt är det men man står ändå ut. Att gå över tiden måste vara det jobbigaste. Väntan blir ju så fruktansvärt lång lixom. Ja men snart så får du träffa den lille :)

Ta hand om dig du också!! Miss you.

Kramar !!

2010-11-29 @ 15:22:41
Postat av: therese

Ja, det är jobbigt. Bara att lägga sej ned å tokgråta och hoppas på att den snart vill kika ut. Kram på dej..

2010-11-29 @ 21:47:11
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0