Att gå till skolan..



Ja det gjorde mig supernervös :S
haha. Idag var nämligen första dagen som jag skickade iväg Saga för att GÅ till skolan..



Här på samma område bor hennes bästaste vän Emma och hon går varje morgon med sin storebror till och från skolan och eftersom  att jag är så pass stor som jag är nu så är det väldigt jobbigt att ta sig upp på morgonen för att stressa ut i garaget och pressa mig in i bilen och springa in med Saga.
Så nu tog vi beslutet att hon skulle få börja gå till skolan, då tillsammans med dom såklart :)

Så nu sitter jag här fortfarande nervös och undrar hur långt dom har kommit osv :D
Hur man är. Men det är ju bara så. Ens barn är ju värd mest av allt och då är det klart att man blir lite orolig om hon ska gå "själv" för första gången...
Men det går säkert jättebra.


Urinvägsinfektion.....
Ja jag tror att jag har fått det!! Så typiskt och så ont..
I min barndom drabbades jag av det hela tiden i stort sett men växte ifrån det som tur var.. Nu dom senaste 4? åren verkar jag ha fått tillbaka en släng av det. Jag antar att jag är känslig för kylan eftersom att jag alltid brukar få det mot hösten/vintern.
Ringde nyss vårdcentralen så vi får väl se vad som händer. Om man lyckas att få en tid i dag. Dom ska ju ringa upp. Man vet ju aldrig med vården i dagsläget.. Känner mig bara så trött på hur värdelös den är och dyr!!
Pengar för ingen hjälp kan det kännas som ibland..
Blir ju extra känslig och mottaglig som gravid också. Ibland kan ju urinvägsinfektion försvinna av sig själv men det är lika bra att kolla upp.


Tro vad som händer och sker idag då?


Kramar! <3


Kommentarer
Postat av: Matildan

uffa, urinvägsinfektion är ingen hit.... =/ Hoppas du får den hjälp du behöver så du blir kvitt eländet snart!!

2010-11-09 @ 08:27:43
URL: http://matrulsans.blogg.se/
Postat av: therese

Å jag förstår din nervositet... Tur man nästan bor på skolgården nu så slipper jag oroa ihjäl mej :P Det har säkert gått bra!

Jätte bra att du kollar upp om det är urinvägsinf. Viktigt att man får hjälp med det om man är gravid.



Här händer inte mycket just nu, plugg. Får hem en kossa snart, 150 kg... Jag tänker inte pakitera den å stoppa den i frysen... ÄCKLIGT. Tur att T slutar jobba snart. Men varför i hela friden köpte vi en hel?? Dumt, tänkte inte alls på att dom vägde så mycket. Sen blir det lite shopping, måste handla jacka å skor. Har du nåt tips?

2010-11-09 @ 09:12:05
URL: http://theresevarld.blogspot.com

Lämna gärna några rader här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Endast jag som ser)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0